شناسهٔ خبر: 135356 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سوالم از روحانی این است که چرا مسئولیت کاری که نمی‌دانی برعهده گرفته‌ای؟

غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت سازندگی گفت: مهم ترین سوالم از روحانی در مناظرات این است که شما چرا مسئولیت کاری که نمی‌دانید، برعهده گرفتید؟

به گزارش «نماینده»، سیدمحمد غرضی داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در نشستی خبری ضمن بیان سوابقی از فعالیت‌های مدیریتی خود اظهار داشت: بنده فارغ‌التحصیل سال ۱۳۴۴ دانشکده فنی تهران هستم و قبل از انقلاب در توسعه شبکه برق کشور فعالیت گسترده‌ای داشتم.

وی با اشاره به سوابق خود در وزارت نیرو، وزارت نفت و وزارت پست و تلگراف یادآور شد: بنده وزارت نیرو، نفت و وزارت ارتباطات را به خوبی می‌شناسم. زمانی که وزیر پست و تلگراف شدم ۸۰۰ هزار تلفن بیشتر در کشور وجود نداشت اما با سیاسیت‌گذاری‌هایی که صورت گرفت امروز یکصد و شصت میلیون سیم‌کارت در دست مردم است که گویای ارزش خدماتی و زیرساخت‌های فراهم شده در این بخش است.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین یادآور شد: شبکه‌های اینترنتی فعلی نیز در دهه ۶۰ با قیمت‌های بسیار نازلی بسترسازی شدند و امروز مردم از آن بهره‌ می‌گیرند.

غرضی با اشاره به کتابی که در دستش بود خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: کتاب تبارشناسی دولت و رنج‌های ملت نوشته بنده گویای این است که ملت ایران ۱۵۰ سال مقاومت کرده‌اند اما هنوز رضایت آنها به دست نیامده است.

وی با بیان اینکه باید پرسید چرا ظرف این مدت رضایت مردم به دست نیامده است، یادآور شد: باید بتوانیم با نزدیک کردن مردم و حکومت رضایت مردم را کسب کنیم و از جهان سوم خارج شویم. در این مدت حدود ۹۰ نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور در کشور آمده و رفته اما هیچ کدام قبل و بعد از عملکرد خود گزارشی اعلام نکرده‌اند. بنده به این کتاب متعهدم و نظراتم در این کتاب بیان شده است.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه  کلمه آزادی مهمترین مسئله موجود در این کتاب است، گفت: به نظر من استانداران باید از سوی مردم انتخاب شوند. در این کشور ۴۰۰ استاندار آمده و رفته اما کسی اثر اجتماعی از خود باقی نگذاشته و مردم در انتخاب آن بدون تاثیر بوده‌اند. با چنین رویکردی مردم به حکومت نزدیک می‌شوند و می‌توان اثر اجتماعی آن را در کشور دید.

غرضی با اشاره به برنامه دیگر خود در جایگاه ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بنده تقسیم‌بندی استان‌های بزرگ را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهم. استان‌هایی مانند سیستان و بلوجستان، اصفهان، فارس خوزستان و حتی تهران به بخش‌های کوچکتر می‌تواند تقسیم شود. ما یک ملت ۸۰ میلیونی هستیم و می‌توانیم با حضور ۸۰ استاندار کشور را بهتر اداره کنیم.

وی گفت: تهران را به ۵ استان تقسیم می‌کنم و خواهید دید این تقسیم‌بندی اثر اجتماعی بسیار خوبی از خود باقی خواهد گذاشت زیرا در تهران رانت شهرداری از رانت دولت به مراتب بیشتر است تا جایی که دیده‌ایم رانت شهرداری در تهران باعث شده رئیس‌جمهور معرفی شد و باز هم نسبت به این موضوع اقدام کند در حالی که می‌توان با از بین بردن این رانت موقعیت‌ها و ظرفیت‌های مختلفی ایجاد کرد.

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی تاکید کرد: بنده برای اینکه مردم تهران را از شر رانت شهرداری تهران و ملت ایران را از شر رئیس‌جمهوری شهردار نجات دهم حتما تقسیم‌بندی استان تهران را در دستور کار قرار خواهم داد.

غرضی با اشاره به تحلیل خود از  وضعیت سیاسی کشور و فعالیت‌های گروه‌های سیاسی موسوم به چپ و راست ادامه داد: قدرت دائم میان گروه‌های سیاسی چپ و راست جابه‌جا شده است و هر گروه دائم رئیس‌جمهور معرفی کرده‌اند. دولتی که دائم دست در جیب مردم کرده است و رضایت مردم را کسب نکرده است. گروه چپ نمی‌تواند دولت نگه دارد و گروه راست نیز نمی‌تواند ملت را نگه دارد.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده توان‌های سیاسی ملت به مراتب از دولت بیشتر است و با واگذاری کار مردم به خودشان رضایت آنها را نیز به دست آورد.

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی ضمن انتقاد از وجود بیکاری در کشور تاکید کرد: معتقدم بیکاری از حمله صدام بدتر است. البته در این میان باید وضعیت سرانه مصرفی کشور را نیز مناسب کرد به شکلی که شاهدیم هر ایرانی ۱۰ روز یک بار یک بشکه نفت مصرف می‌کند در حالی که هر آمریکایی هر ۱۵ روز یک بشکه نفت مصرف می‌کند و این گویای آن است که کشوری که درآمد ناخالص ملی مناسب‌تری از ما دارد عملکرد آن در مصرف بهتر از ما است که باید اصلاح شود.

غرضی در ادامه نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر فکر می‌کنید چه میزان کسب خواهید کرد، گفت: بنده قطعا پیروز انتخابات خواهم بود. حرف‌های من یک مخالف و یا معارض ندارد الی گروه‌هایی که انتخابات در دست‌شان است. در دوره قبل هم بنده در اکثر استان‌ها رای اول را کسب کردم. معتقدم اگر بتوانیم فرهنگ ملی را توسعه دهیم خود مردم به کسانی که برای کشور مفید خواهند بود رای می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در مناظرات انتخاباتی قبل نیز به خوبی به سوالات پاسخ داده و نظرات خوبی داشته است، گفت: به رئیس صداوسیما گفتم این مناظره‌ها بعد از انتخابات نیز باید ادامه پیدا کند اما ایشان گفت آقای روحانی با این مسئله مخالفت دارند. البته بنده نمی‌دانم این نظر ایشان بود یا نه ولی صداوسیما می‌تواند با برگزاری نشست‌ها و برنامه هایی به صورت رودررو فاصله مردم را با دولت‌ها کم کند.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مهم‌ترین رقیب خود را در رقابت‌های انتخاباتی چه کسی می‌دانید گفت: بنده هرگز با کسی رقابت نمی‌کنم برای انجام وظیفه به میدان آمده‌ام ولا غیر، در طول عمرم نیز با کسی رقابت نکردم و نمی‌خواهم رقابت کنم.

غرضی در همین زمینه افزود:‌آقای روحانی نیز در دوره قبل ۳ درصد آرای کشور را نیز بیشتر نداشت، آقای هاشمی پشت ایران قرار گرفت و رای ایشان به آقای روحانی برگشت. معتقدم ایشان ظرف این ۴ سال هزینه خود و کشور را بالا برده است و دیگر نمی‌تواند با روش گذشته آرا کسب کند. به نظرم ایشان باید روش خود را عوض کند قطعا شرایط انتخابات ۹۶ با ۹۲ بسیار متفاوت است و با شعارهای گذشته نمی‌توان رای به دست آورد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ثبت‌نام آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت:  احمدی‌نژاد خود را معادل نظام می‌داند و فکر می‌کند جمهوری اسلامی در حال از بین رفتن است. به دنبال جایگزینی است و او می‌خواهد خود را به عنوان جایگزین معرفی کند، او به دنبال این است تمام دشمنان داخلی و خارجی متوجه او شوند.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره نگاهش به مسائل خارجی گفت: آمریکا، اروپا و روسیه می‌خواهند در منطقه اقتدار سیاسی خود را تثبیت کنند که روس‌ها از زمان تزار دائم همسایگان خود را تحقیر کرده و به آنها حمله کرده‌اند. کرملین نمی‌تواند این  مسائل را در مدت کوتاهی تبدیل به دوستی کند، اگر می‌خواهد هزینه خودش از اروپا کم شود باید ترس از اروپا را کنار بگذارد. ما به عنوان یک قدرت در مقابل قدرت جهان تعامل می‌کنیم.

غرضی همچنین گفت: ما تنها کشوری هستیم که شعار نه شرقی و نه غربی را سر داده‌ایم و ظرفت مدت ۱۰۰ سال گذشته این شعار را محقق کرده‌ایم و همین را ادامه خواهیم داد.

وی درباره برجام نیز گفت: برجام نتیجه اقتدار سیاسی ملت ایران بود، آمریکایی‌ها بیش از ما محتاج به چنین قراردادی بودند و این کار را صورت دادند. ترامپ هم که معتقد بود برجام باید آتش بگیرد، امروز دیگر ترسیده و از این غلط‌ها نمی‌کند.

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی همچنین درباره اینکه مهمترین انتقاد خود را به آقای روحانی چه می‌دانید، گفت: در مناظره‌ها نیز به آقای روحانی گفتم که چرا شما مسئولیت کاری را که نمی‌دانید برعهده گرفته‌اید، شما اصلا در دولت نبوده‌اید، رئیس دولت باید دولت‌شناس باشد، البته روسای جمهور قبلی نیز هیچکدام دولت را نمی‌شناختند.

غرضی در پایان درباره رنگ انتخاباتی‌اش گفت: کتاب من رنگ انتخاباتی‌ام خواهد بود.

نظر شما