شناسهٔ خبر: 135339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ: وارد سوریه نخواهیم شد

ترامپ چند روز پس از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که کشورش برنامه‌ای برای حضور نظامی در سوریه ندارد.

به گزارش «نماینده»   «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت:‌ «ما وارد سوریه نخواهیم شد.»

این سخنان ۶ روز پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی «الشعیرات» در حمص، مطرح می‌شود. آمریکا، بامداد جمعه به بهانه حمله شیمیایی، این پایگاه هوایی را با ۵۹ موشک کروز بمباران کرد.

ترامپ ساعاتی پس از این حمله، مدعی شده بود که مطمئن است دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است و آمریکا پایگاهی را مورد حمله قرار داد که سوریه از آن برای این حمله شیمیایی استفاده کرده بود.

ترامپ در ادامه این مصاحبه اظهار داشت: «اما وقتی من می‌بینم از سلاح شیمیایی وحشتناک استفاده می‌شود، آنها در دولت اوباما (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) پذیرفته بودند از آن استفاده نکنند، ولی آنها این (توافق) را نقض کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «آنچه که من انجام دادم می‌بایست دولت باراک اوباما انجام می‌داد، خیلی پیش از این که من این کار را بکنم. فکر کنم در آن صورت مردم سوریه وضعیت بهتری از الان می‌داشتند.»

دونالد ترامپ همچنین مدعی شده است، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه از یک فرد اهریمنی در سوریه حمایت می‌کند.

نظر شما