شناسهٔ خبر: 135331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پاسخ به حمله موشکی آمریکا گسترده خواهد بود

ارتش سوریه مشاور سیاسی وزیر اطلاع رسانی سابق سوریه تاکید کرد که جنگ سوریه منطقه‌ای و بین‌المللی است و از همین رو پاسخ به حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات نیز گسترده خواهد بود.

به گزارش «نماینده» "علی عبدالله الاحمد" مشاور سیاسی وزیر اطلاع رسانی سابق سوریه در خصوص حمله موشکی آمریکا به فرودگاه نظامی الشعیرات در مرکز سوریه گفت: ابعاد حمله به پایگاه الشعیرات را در سه محور می توان مورد بررسی قرار داد که عبارتند از تاثیرات داخلی، تاثیرات منطقه‌ای و تاثیرات بین المللی آن. مردم سوریه بحران های فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند و آمریکایی‌ها پیش از این نیز به اهدافی در منطقه دیر الزور حمله کرده بودند. صهیونیست ها نیز تاکنون چندین پایگاه متعلق به دولت سوریه را بمباران کرده‌اند و بر همین اساس تاکید می کنم که ملت سوریه در مقابل اینگونه حملات قد خم نخواهد کرد و ارتش نیز درس‌های فراوانی از این حملات می گیرد.

وی ادامه داد: این اتفاق که پس از انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا دونالد ترامپ صورت رفته است حامل پیامی منفی برای مردم سوریه است با این وجود ملت ما از روحیه بسیار بالایی برخوردار است، باید تاکید کنم که هدف از این حمله تنها ضربه زدن به سوریه نبود و به همین دلیل به تاثیرات منطقه‌ای این حمله نیز اشاره خواهم کرد.

او در خصوص ابعاد منطقه‌ای این حمله گفت: در حقیقت آمریکایی‌ها، روسیه و ایران و محور مقاومت را هدف قرار داده‌اند زیرا ترامپ در سخنرانی های انتخاباتی خود به صراحت اعلام کرده بود که هدف نهایی و اصلی او ضربه زدن به ایران است و با توافق هسته‌ای منعقد شده میان تهران و ۶ کشور غربی از جمله آمریکا مخالف است.

علی عبدالله الاحمد به ابعاد بین المللی این حمله نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص ابعاد بین المللی حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات باید این نکته را توضیح دهم که ترامپ در برخی سخنرانی هایش از احتمال بهبود رابطه با روسیه سخن گفته بود که تحقق این مسئله به نوبه خود به معنی عدم امکان وارد آوردن فشار به ایران است، به همین دلیل برخی طرف ها برای حمله موشکی به سوریه به ترامپ فشار وارد کردند به خصوص که چندی پیش جنگنده های رژیم صهیونیستی توسط همین پایگاه هدف قرار گرفته بودند.

وی در خصوص پاسخ سوریه و محور مقاومت به این حمله گفت: جنگ سوریه منطقه‌ای و جهانی است و پاسخ به حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات نیز به تبع آن گسترده خواهد بود، مهترین پاسخ به این حمله از بین بردن ایادی عربستان و ترکیه و قطر در سوریه و تروریست‌هایی است که این کشورها از آنان حمایت می کنند. پاسخ دیگر نیز عدم اجازه به رژیم صهیونیستی برای تکرار حمله های خود در داخل خاک سوریه به بهانه‌های متعددی همچون هدف قرار دادن حزب الله و ایران خواهد بود.

او همچنین توضیح داد: جنگ همچون بازی تنیس روی میز که در آن باید به سرعت پاسخ حریف داده شود نیست، بلکه همچون بازی شطرنج است و بازیکنان باید در آرامش کامل به تفکر بپردازند، اینگونه محور مقاومت می تواند در جنگی که علیه‌اش به راه افتاده به پیروزی دست یابد.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: ترامپ قصد دارد با اینگونه اقدامات خود را همچون جورج بوش (پسر) نشان دهد و به حماقت های اینچنینی دست می زند اما به نظر من این مسئله بسیار خطر ناک است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. هدف این حمله تنها سوریه نبود بلکه تمام محور مقاومت تا تهران و حتی کشورهای چین و روسیه نیز هدف قرار گرفته‌اند.

نظر شما