شناسهٔ خبر: 135299 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صالحی: از گردنه ترامپ عبور خواهیم کرد

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما از گردنه‌ ترامپ هم عبور خواهیم کرد، گفت: آنها همچنان خودشان در گردنه ترامپ گیر کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ظهر امروز (دوشنبه)  در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشورمان که در باغ موزه دفاع مقدس و با حضور مقامات سازمان انرژی اتمی، خانواده شهیدان علیمحمدی و قشقایی و همچنین با حضور برخی از مقامات لشکری افتتاح شد، اظهار داشت: ملتی که به تاریخ، جوانمردان و بزرگان خود بی اعتنا باشد، با آن بی رحمانه برخورد خواهند کرد بنابراین ملتی ریشه دارد که نسبت به تاریخ خود توجه داشته باشد.

صالحی گفت: بعد از انقلاب اسلامی شیوه‌ حمکرانی جدیدی عرضه شد. به گونه‌ای که می‌توان گفت که جوامع بشری چنین شیوه‌ای ندیده بودند و استکبار جهانی می‌خواهد از منظر خودش به آن  خدشه وارد کند اما کشور ما ایستاده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: برای اینکه این میراث را حفظ کنیم باید آن را خوب درک کنیم و به آن باور داشته باشیم و قدردان کسانی باشیم که این میراث گرانبها را بنیان نهادند که یکی از آنها ایجاد موزه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: انقلاب ما ویزگی های متمایزی با سایر انقلاب‌ها که در جهان رخ داده دارد و نمی توان آنها را مقایسه کرد. چرا که اندیشه نو و مدیریت جدیدی را دارد و به همین دلیل است که در این شرایط با بحران‌های ساختگی روبرو می‌شویم و برای همین قدردان کسانی باشیم که این میراث را برای ما ایجاد کرده‌اند و باید آن را خوب درک کنیم و به آن باور داشته باشیم.  

صالحی با بیان اینکه طی چهار دهه گذشته هر کاری علیه ایران انجام دادند تا جلوی انقلاب اسلامی را بگیرند، اظهارداشت: جنگ تحمیلی، تحریم و ایران هراسی از جمله آنهاست، اما نتوانستند  کاری را پیش ببرند چراکه ملت ایران اراده کرده بود در مسیر خود پیش برود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دشمن با تحریم‌های به قول خودشان فلج کننده به دنبال این بود که ایران را از میان بردارد اما تقدیر الهی و تدبیر مقام معظم رهبری این اجازه را نداد. ما از گردنه‌ ترامپ هم عبور خواهیم کرد. آنها همچنان خودشان در گردنه ترامپ گیر کرده‌اند.

وی افزود: عناصر قدرت یک ملت را علم صنعت و اقتصاد تشکیل می‌دهند اما این عناصر خیلی ریشه‌دار نیستند اما در مقابل عناصری مانند فرهنگ اعتقاد و دین، مولفه‌های ریشه‌دار قدرت یک ملت محسوب می‌شوند.

صالحی تصریح کرد: در اصل بخشی از دین عبادت است اما دین یعنی نظام زندگی که مبتنی بر یک سری از باورها است این که ملت ما در این ۳۷ سال لحظه‌ای شهدای خودشان را فراموش نکرده‌اند خوب است چرا که شهدا در نزد خداوند زنده هستند و ما نیز باید آنها را زنده بدانیم تا بتوانیم در شرایط گوناگون زنده بمانیم و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راه حفظ این میراث گرانبها حرکت می‌کند.

معاون رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه امروز نیز مراسم کلنگ زنی بیمارستان سوانح سوختگی و پرتویی را در اراک خواهیم داشت، گفت: این یک کار بزرگ است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای هسته‌ای؛ علیمحمدی و قشقایی تقدیر شد.

نظر شما