شناسهٔ خبر: 135283 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فلاحت‌پیشه:توطئه‌ای در راه است/لاریجانی:این آتش دامنشان رامی‌گیرد

فلاحت پیشه.jpg رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر عضو کمیسیون امنیت ملی مبنی بر لزوم اقدام فوری مجلس در مقابل توطئه آمریکا در سوریه گفت: این آتش دامن خودشان را می‌گیرد.

به گزارش«نماینده»، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در تذکری اظهار داشت: اتفاقاتی در منطقه در حال شکل‌گیری است که با حمله موشکی آمریکا به سوریه شروع شد.

وی خواستار جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی وضعیت منطقه شد و گفت: همزمان با سیر قهقرای تروریست‌ها در سوریه، آقای ترامپ که روحیه نژادپرستانه دارد، از حمله سوریه دفاع کرد.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: اقدامات ترامپ نشان‌دهنده این موضوع است که وی معتقد است سازمان‌های بین‌المللی نمی‌توانند سد راه اقداماتی باشند که دولت آمریکا می‌تواند به صورت یکجانبه انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی در مقاطع حساسی مانند امروز تصمیم گرفته، قانون‌نویسی کرده، رویکرد نظارتی داشته، نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشته است؛ ما می‌توانیم و می‌توانستیم جلسه خاص را اختصاص داده و در خصوص اقدامات مجلس در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه قانون در مجلس هفتم و هشتم به تصویب رسیده است که دقیقاً نقض حقوق بشر و حقوق اساسی ایرانیان و مسلمانان را مورد توجه قرار داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این قوانین، راهکارهایی برای دفاع از حقوق مسلمانان پیش‌بینی شده که می‌توانیم اجرای آن را در شرایط کنونی آغاز کنیم؛ یکی قانون احقاق حقوق ایرانیان قربانی جنگ شیمیایی است.

فلاحت‌پیشه گفت: ۷۰ شرکت آمریکایی، صدام را مجهز به سلاح‌های شیمیایی کردند که ما قانون مقابله با این شرکت‌ها را داریم.

وی خاطرنشان کرد: قانون الزام دولت به مقابله با نقض حقوق بشر توسط کشورهای اشغالگر در کشورهای اسلامی و همسایه و قانون الزام دولت به احقاق حقوق ایرانیان قربانی ترور که ۱۷ هزار نفر هستند نیز در مجالس گذشته به تصویب رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما می‌توانیم اقدامات اساسی در این خصوص انجام دهیم، سازمان ملل متحد به وظیفه خود در این خصوص عمل نکرده است، ایران به عنوان عضوی از بین‌المجالس باید تلاش کند تا اقداماتی انجام شود و رئیس مجلس شورای اسلامی باید نامه‌هایی را به رؤسای مجالس دنیا بنویسد تا اقداماتی صورت گیرد.

فلاحت‌پیشه خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از شما خواهش می‌کنم حداقل به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های تخصصی مأموریت بدهید تا ساز و کارهای لازم را در این راستا شکل دهند.

وی تصریح کرد: شرایط چند روز اخیر شرایط خطیری است که رؤسای جمهور ایران، سوریه و روسیه با هم صحبت می‌کنند. فرماندهان نظامی این سه کشور با هم مسائل نظامی را بررسی می‌کنند چون توطئه‌ای در راه است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: این توطئه با نقض حقوق بشر توسط بازیگری که نگاهش کاملاً نژادپرستانه و ضداسلامی است و همچنین بازیگران شکست خورده منطقه در حال طرح‌ریزی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی نمی‌تواند بررسی طرح‌های عادی را به بررسی شرایط فعلی منطقه اولویت بدهد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تائید اظهارات فلاحت‌پیشه گفت: توطئه‌ای در منطقه در حال اجرا و از مدتی پیش طراحی شده است؛ بهانه‌ای را برای ماجراجویی جدید در منطقه درست کردند که هم از نظر نظامات بین‌المللی، خلاف این نظامات عمل کرده‌اند و هم عملاً تحرکات تروریستی در منطقه را تحریم کردند تا این آتش فروزان‌تر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این آتش دامن خودشان را هم خواهد گرفت و به این سادگی نیست؛ تصور می‌کنند که حالت «بزن دررویی» است.

وی از کمیسیون امنیت ملی خواست برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داده و پیشنهاداتی که مطرح است را بررسی کند تا اقدامات قانونی، سیاسی و دیپلماسی برنامه‌ریزی شود.

نظر شما