شناسهٔ خبر: 135259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توصیه واشنگتن پست به دولت ترامپ

آمریکا باید درباره ایران دو کار انجام دهد؛ تحریمهای بیشتر و حمایت از شورشیان سبز

ری تکیه روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی به دولت آمریکا توصیه کرد با اعمال تحریم و فشار همه جانبه به ایران و به موازات آن حمایت از فتنه گران سال ۸۸، زمینه براندازی جمهوری اسلامی را فراهم کند.

به گزارش «نماینده»، واشنگتن پست در تفسیری به قلم روئل گرشت و ری تکیه (از تحلیلگران مشهور و ضدایرانی آمریکا) نوشت: «دموکرات ها و جمهوریخواهان احتمالا این درس را از دوران جنگ سرد آموخته اند که نباید از ترس سازش برای کنترل سلاح در میدان نبرد سازش کرد. آمریکا باید ایران و ارتش شبه نظامیان نیابتی در حال رشد این کشور را مهار کند و به عقب براند. آمریکا باید پاشنه آشیل حکومت مذهبی ایران را هدف بگیرد. حقوق بشر باید در سیاست گذاری های آمریکا در برابر ایران در اولویت قرار گیرد.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه به تمجید از فتنه گران سال ۸۸ پرداخته و ضمن «خوش رو و متین» خواندن رئیس دولت اصلاحات، به دولت ترامپ توصیه کرده است تمام تلاش خود برای آزادی سران فتنه را بکار گیرد.

نویسندگان در ادامه مدعی شده اند؛ «اکنون جمهوری اسلامی در وضعی مشابه اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۷۰ به سر می برد. اگر واشنگتن واقعا مصمم است مشابه آنچه کمک کرد برای اتحاد جماهیر شوروی روی دهد، برای ایران اتفاق بیفتد، باید از طریق تحت فشار قرار دادن حکومت مذهبی ایران در همه جبهه ها به تضعیف آن بپردازد. یک نظام تحریم کمرشکن که حکومت ایران را به دلیل نقض حقوق بشر مجازات کند، ضروری به نظر می رسد.»

گفتنی است سنگین ترین تحریم های ایران در فاصله کوتاهی پس از فتنه ۸۸ از سوی آمریکا و با هدف حمایت از جریان برانداز داخلی رخ داد و گزارش ها حاکی است برخی فتنه گران از مقامات آمریکا این درخواست را مطرح کرده بودند.

نظر شما