شناسهٔ خبر: 135257 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حمله موشکی آمریکا به سوریه تجاوزی آشکار است

باقری43 سرلشکر باقری در گفت‌وگوی تلفنی با سپهبد علی ایوب،با محکوم کردن شدید حمله آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه، گفت: ما این اقدام را تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و آزاده و خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و به روح بلند شهدای ارتش و مقاومت سوریه درود می‌فرستیم.

به گزارش «نماینده»، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد علی ایوب رئیس ستادکل نیروهای مسلح سوریه، پیرامون تحولات میدانی جنگ سوریه و حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات، به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

سرلشکر باقری در این گفت‌وگو با محکوم کردن شدید حمله آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه، گفت: ما این اقدام را تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و آزاده و خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و به روح بلند شهدای ارتش و مقاومت سوریه درود می‌فرستیم.

وی افزود: حادثه هولناک شیمیایی خان شیخون، حادثه‌ای مشکوک و توطئه ضددولت و ملت سوریه بوده و مانند شما و روسیه معتقدیم تحقیق و بررسی میدانی آن با تعیین یک گروه بی‌طرف ضروری است و می‌تواند حقانیت مقاومت برابر این تهاجم بی‌رحمانه را اثبات نماید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهاجم موشکی آمریکایی‌ها به سوریه را تلاش کاخ سفید و هم‌پیمانان برای توسعه تجاوزگری و احیای تروریست‌ها دانست و تاکید کرد: ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت از مقاومت و رزمندگان سوریه برابر تروریست‌های تکفیری و مورد حمایت قدرت‌های استکباری را افتخار خود می‌داند و اطمینان دارند دولت و ملت سوریه سرانجام بر تروریست‌ها فائق خواهند آمد.

در این گفت‌وگو سپهبد «علی ایوب» رئیس ستادکل نیروهای مسلح سوریه نیز با تشکر از مواضع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت و نیروهای مسلح این کشور در نبرد با تروریست‌ها و حامیان آنها، گفت: موضع ایران در این زمینه منطقی، آگاهانه و برخاسته از ادراک بالا و عمیق بوده و در حقیقت مهمترین تکیه‌گاه ما برابر این تهدیدات است.

سپهبد علی ایوب افزود: روابط ایران و سوریه تاریخی است و هر دو طی دهه‌های اخیر در محور مقاومت توانسته‌اند بسیاری از فتنه‌ها و تهدیدات را خنثی سازند.

وی با اشاره به عملیات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات، تصریح کرد: حمله و تجاوز آمریکایی‌ها نه تنها روحیه خلبانان و رزمندگان سوری را تضعیف نکرد، بلکه باعث ارتقای انگیزه و روحیه آنها برای در هم کوبیدن تروریست‌ها شده است.

سرلشکر باقری و سپهبد علی ایوب در پایان با تاکید بر تداوم همکاری‌های متحدان سوریه برابر تروریست‌ها و حامیان آنها، بیان کردند: تروریست‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و تجاوز آشکار آمریکایی‌ها که برای روحیه دادن به تروریست‌ها و هم‌پیمانان آنان صورت پذیرفته، نتیجه‌ای نخواهد داشت و به فضل الهی و به برکت خون شهدای مقاومت شکست نهایی آنها نزدیک است.

نظر شما