شناسهٔ خبر: 135245 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت نتوانسته اقتصاد کشور را از فضای رکود خارج کند

اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تلاش‌های دولت نتوانسته تاکنون اقتصاد کشور را از فضای رکود خارج کند.

به گزارش «نماینده»، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۰ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: مسئولیت ریل‌گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی برعهده مجلس است و مجلس باید در تسهیل قوانین اقدامات لازم را انجام دهد، البته با لوایح دولت ریل‌گذاری در موضوع اقتصادی مقاومتی ترسیم می‌شود.

وی افزود: قوه قضائیه و نیروهای مسلح هم باید به دولت در برقراری امنیت سرمایه‌گذاری کمک کنند تا شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد در سایه توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره برخی برخوردهای قضات با سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی، اظهار داشت: باید برخوردهای منفی که از سوی برخی قضات و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد، اجتناب شود تا سرمایه‌گذاران پول خود را برای سرمایه‌گذاری به ایران بیاورند، زیرا در این شرایط آنها رغبتی برای سرمایه‌گذاری در ایران ندارند.

اکبریان با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور امروز در شرایط رکود قرار دارد، تأکید کرد: تلاش‌های دولت نتوانسته تاکنون اقتصاد کشور را از فضای رکود خارج کند که باید در این راستا مجلس و دیگر دستگاه‌ها نیز به دولت کمک کنند تا از رکود خارج شویم.

وی نیاز کشور به سرمایه‌گذاری برای خروج از رکود را ۲۰۰ میلیارد دلار دانست و اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی‌تواند این میزان سرمایه‌گذاری را برای خروج از رکود ایجاد کند.

نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس اضافه کرد: دولت، مجلس، نیروهای مسلح و قوه قضائیه باید نگاه‌شان را به اقتصاد مقاومتی تغییر داده و به دولت در این راستا کمک کنند.

اکبریان با تأکید بر اینکه باید فرهنگ مصرف کالای ایران در بین مردم و همه دستگاه‌ها رواج پیدا کند، گفت: حمایت از تولید ملی باید جهاد مقدس قلمداد شود، زیرا تولیدکنندگان نیز جهادگران عرصه اقتصادی هستند.

وی یکی از راه‌های اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از قاچاق به خصوص در حوزه قطعات یدکی دانست و افزود: باید به موضوع قاچاق همه‌جانبه نگاه شود، این‌طور نیست که فقط مرزها را ببندیم و بگوییم جلوی قاچاق را گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی دیگر از ملزومات اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را اصلاح سیستم بانکی و معقول کردن سود تسهیلات تولیدکنندگان دانست و افزود: این امر باید در اولویت قرار گیرد.

اکبریان با بیان اینکه تولید باید صادرات محور باشد خاطرنشان کرد: بالاخره روزی فرا می‌رسد که بازار داخل از تولید اشباع می‌شود، بنابراین باید نگاه صادرات‌محور در تولید داشته باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: اگر بازار، صادرات محور نباشد تولید نیز رونق چندانی ندارد، باید در شرکت‌های تولیدی سیستم کارآمدی ایجاد کنیم.

نظر شما