شناسهٔ خبر: 135243 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما به صورت عادی در پارلمان

خانه ملت نمایندگان طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما را به صورت عادی بررسی می‌کنند.

به گزارش «نماینده»  نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۰ فروردین قوه مقننه با بررسی یک فوریت طرح اداره و نظارت بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ۱۱۴ رای موافق، ۶۶ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس مخالفت کردند.

این طرح که از سوی علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به صحن علنی ارائه شده بود به صورت عادی در پارلمان بررسی می‌شود.

به گزارش تسنیم، علی مطهری یکی از طراحان این طرح در جریان بررسی آن در صحن علنی، گفت: طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما از مجلس هشتم مطرح بوده و به دلیل اینکه در آن مجلس فرصت کافی برای بررسی آن نشد، این طرح مسکوت ماند.

وی ادامه داد: از سال ۶۸ تاکنون تغییراتی در قانون صدا و سیما ایجاد نشده که ضرورت دارد این طرح با قید یک فوریت بررسی شود.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: با روسای صدا و سیما و مرکز پژوهش‌ها مشورت‌های لازم درباره این طرح انجام شده و طرح، طرح کارشناسی شده است.

همچنین ولی داداشی نماینده مردم آستارا در پارلمان در مخالفت با این طرح گفت: این طرح بیشتر سیاسی است تا یک طرح راهبردی.

وی ادامه داد: امروز اولویت کشور اشتغال است و اگر نیاز به فوریت یک طرح باشد باید طرح‌هایی درباره اشتغال با قید فوریت در صحن علنی پارلمان بررسی شود.

به گزارش تسنیم، ولی ملکی در موافقت با این طرح اظهار داشت: در ۲۸ سال گذشته ریل‌گذاری در سیاست‌ها و نحوه اداره سازمان صدا و سیما انجام نشده و با توجه به بحث پیشرفت‌ها در تبلیغات و فضای مجازی لازم است این طرح با قید فوریت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بعد از ۲۸ سال نحوه مدیریت در صدا و سیما ثابت است و باید تصمیمی درباره آن اتخاذ کنیم.

نظر شما