شناسهٔ خبر: 135219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاوروف: حمله موشکی آمریکا فقط به نفع تروریست‌ها بود

لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که حمله آمریکا به سوریه فقط برای تروریست‌ها سودمند بوده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از «رویترز»، «رکس تیلرسون» و «سرگئی لاوروف» وزیران خارجه آمریکا و روسیه، روز شنبه برای نخستین بار پس از حمله هوایی آمریکا به خاک سوریه، گفت‌وگوی تلفنی کرده‌اند و در این گفت‌وگو طرف روسی، تأکید کرد که این اقدام تنها به نفع تروریست‌ها بوده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی به تیلرسون هشدار داده که «حمله به کشوری که درگیر نبرد با تروریسم است، تنها به سود تروریست‌ها است و تهدیدات امنیتی منطقه‌ای و جهانی ایجاد می‌کند.»

او همچنین بار دیگر بر موضع کشورش مبنی بر دست نداشتن حکومت سوریه در حمله شیمیایی ادلب تأکید کرده و گفته است که این اتهام «منطق بر واقعیت نیست.»

تیلرسون قرار است سه‌شنبه آینده دیداری دو روزه از مسکو داشته باشد. وزیران خارجه روسیه و آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه توافق کرده‌اند، تبادل نظر در مورد سوریه را در این دیدار ادامه دهند.

پیشتر «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که مسکو انتظار دارد «توضیحاتی» را در مورد حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در سوریه، در سفر آتی رکس تیلرسون دریافت کند.

حمله سحرگاه جمعه آمریکا با واکنش شدید مسکو همراه بود و تنها ساعاتی پس از آن، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه هشدار داد که که کشورش این اقدام را «تجاوز به یک کشور مستقل» می‌داند که به روابط آتی آمریکا و روسیه ضربه خواهد زد.

نظر شما