شناسهٔ خبر: 135184 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت در زمینه حمل و نقل به شهرداری بدهکار است

شهرداری تهران 43 دوستی تصریح کرد: در همین رابطه شهرداری نیز تأکید دارد که دولت مبالغی را در خصوص حمل و نقل عمومی به آنها پرداخت نکرده است و این بدهی‌ها انباشته شده است.

«نماینده» /  بدهی های دولت به شهر تهران، حلقه گمشده ای در میان طرح های توسعه ای شهر است که بسیاری از اقدامات و برنامه های از پیش تعیین شده را با کندی مواجه می کند و شهرداری باید بخش زیادی از درآمدهایش را به خلف وعده های دولت اختصاص دهد تا جبران مافات در توسعه شهری شود. از این رو در حال حاضر بدهی دولت به شهرداری به مطالبه عمومی تبدیل شده تا در مواردی مانند حمل و نقل عمومی، تهران بتواند با توسعه کامل این بخش از معضل ترافیک و آلودگی هوا رهایی یابد و میلیاردها تومان در هزینه هایی که به شهر تحمیل می شود، صرفه جویی صورت گیرد.

در همین زمینه اسماعیل دوستی، با اشاره به بدهی‌های موجود فیمابین دولت و شهرداری تهران اظهار کرد: بر اساس اظهارات جدید دولتی‌ها آنها اعتقاد دارند که شهرداری تهران به آنها بدهی دارد.

وی افزود: در همین رابطه شهرداری نیز تأکید دارد که دولت مبالغی را در خصوص حمل و نقل عمومی به آنها پرداخت نکرده است و این بدهی‌ها انباشته شده است.

دوستی با تأکید بر اظهارات شهرداری تهران و دولتی‌هاتصریح کرد: در این زمینه باید حسابرسی شود و مشخص شود که چه نهاد و ارگانی به یکدیگر بدهی دارند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در این رابطه ادامه داد: امیدواریم تا پایان دوره مدیریت شهری تکلیف بدهی‌های شهرداری و دولت مشخص شود تا احتمالا شهردار بعدی مقروض نباشد.

نظر شما