شناسهٔ خبر: 135142 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اروپا فعلا تعرفه‌های ضد دامپینگ علیه واردات فولاد از ایران اعمال نمی‌کند

صنعت فولاد کمیسیون اروپا اعلام کرد، تعرفه های وارداتی ضد دامپینگ در مورد محصولات فولادی وارداتی از چین به اجرا گذاشته است. کمیسیون همچنین گفته که تصمیم ندارد تعرفه های موقتی بر محصولات فولادی وارداتی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین اعمال کند.

به گزارش «نماینده»به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا اعلام کرد، تعرفه های وارداتی ضد دامپینگ در مورد محصولات فولادی وارداتی از چین به اجرا گذاشته است. این تعرفه ها که بالاتر از تعرفه های وضع شده در گذشته بوده، خشم مقامات چینی را بر انگیخته است.

کمیسیون که از جانب ۲۸ کشر عضو اتحادیه اروپا عمل می کند و نقش قوه مجریه اتحادیه را بر عهده دارد، برای مدت ۵ سال تعرفه هایی ۱۸.۱ تا ۳۵.۹ درصدی را برای محصولات فولادی وارداتی از چین از جمله از شرکت های بنگانگ استیل پلیتس، هاندان آیرون اند استیل و هستیل تعیین کرده است.

این در حالی است که پس از شکایت اتحادیه فولاد اروپا (یوروفر) به نمایندگی از ۳ شرکت فولادسازی اروپایی به نام های آرسلورمیتال، تاتا استیل و تیسن کراپ، از ماه اکتبر، تعرفه های وارداتی ۱۳.۲ تا ۲۲.۶ درصدی بر فولاد وارداتی از چین اعمال می شد.

وزارت بازرگانی چین در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا گفته، از این تصمیم بسیار نگران است و از اتحادیه اروپا می خواهد تا «اشتباه خود را تصحیح کند. » چین گفته برای حمایت از شرکت های خود «اقدامات ضروری» را اتخاذ خواهد کرد.

کمیسیون اروپا همچنین گفته که تصمیم نگرفته تعرفه های موقتی بر محصولات فولادی وارداتی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین اعمال نماید، هرچند که تحقیقات در مورد واردات از این کشورها برای یک دوره شش ماهه دیگر ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: «تصمیم کمیسیون مبنی بر عدم اعمال تعرفه های وقتی بر واردات فولاد از ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین، تاثیری بر نتیجه نهایی این تحقیقات نخواهد داشت. »

نظر شما