شناسهٔ خبر: 135108 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روحانی چرا دست مفسدان را در دولت باز گذاشته؟

زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای رئیس‌جمهور باید بگوید چرا دولت دست مفسدان اقتصادی را برای تعرض به بیت‌المال باز گذاشت؟

به گزارش «نماینده» ، علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با اشاره به انقلاب سوم، گفت: ما در انقلاب سوم باید ایرانی در مکتب امام خمینی(ره) بسازیم و باید در مسیری حرکت کنیم که در جهت مسیر فکری امام و رهبری باشد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های جدیدی برای انقلاب اسلامی در عرصه جهانی ایجاد شده، گفت: در عرصه جهانی با انتخاب ترامپ در آمریکا بزرگ‌ترین فرصت مهیا شده، اما در عرصه داخلی هنوز از این فرصت‌ها بی‌بهره‌ایم.

زاکانی با ابراز "اقتصاد در رأس اولویت‌های ما قرار دارد"، تصریح کرد: چرا بعد از ۳۸ سال شعار سال باید اقتصادی باشد. همچنین بعد از ۱۸ نامگذاری مقام معظم رهبری، ۱۳ تای آنها مربوط به مسائل اقتصادی بوده و ۵ تای آنها به‌طور غیرمستقیم با مسائل اقتصادی مرتبط بوده است.

وی ضمن انتقاد از روند اقتصادی مدیریت کشور، گفت: متأسفانه مشکل از جایی شروع شد که اقتصاد آزاد و برنامه توسعه غربی به کشور آمد.

زاکانی افزود: مشکل امروز کشور اقتصادی است و اولین مانع برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور، فساد است. من هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی بارها به‌خاطر مبارزه با فساد و مفسدان به دادگاه رفته و تبرئه شده‌ام، چرا که حق می‌گفتم.

وی بیان داشت: امروز مبارزه با فساد همت کسانی را می‌خواهد که دست مفسدان اقتصادی را کوتاه کنند و پیوستگی قدرت و ثروت را از بین ببرند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد که چرا دست مفسدان اقتصادی را برای تعرض به بیت‌المال باز گذاشته؟ امروز دیگر روز حساب است برای رئیس نه روز امتحان.

زاکانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع فساد در سال ۸۰ تصریح کرد: اگر در سال ۸۰ به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با فساد توجه می‌شد، امروز ما دیگر شرایط جامعه را سخت و دشوار نمی‌دیدیم.

وی در ادامه بیان داشت: امروز کشور نیاز به یک اقدام اصلاح‌گرانه دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اضافه کرد: پتروشیمی یکی از حوزه‌هایی است که برای ایران اسلامی راهبردی است و با ۱۳ میلیون تن صنایع پایین‌دستی می‌توان دو میلیون و ۳۶۰ هزار شغل ایجاد کرد.

زاکانی با ابراز "ما به فراتر از مرزهای خودمان می‌اندیشیم"، گفت: باید دستگاه دیپلماسی خارجی تغییر رویه دهد و در سفرهای خارجی کنار رایزن فرهنگی، رایزن اقتصادی نیز داشته باشد.

وی با اظهار اینکه باید چشم امید از خارج کشور قطع شود، گفت: اگر دست روی دست بگذاریم که کشورهای خارجی و غربی کمک ما کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و آنها لحظه‌ای از دشمنی با ما دست برنمی‌دارند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری توجه به امر دانش در کشور را موضوعی مغفول‌مانده دانست و گفت: بالا بردن سرمایه انسانی مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به بافت فرسوده در کشور گفت: بافت فرسوده بزرگ‌ترین امکان برای ساخت مسکن و خانه‌دار کردن خانواده‌ها و زوج‌های جوان است و به این وسیله می‌توان تعداد زیادی شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.

زاکانی با بیان اینکه عبور از رکود امکان‌پذیر است، گفت: بانک‌ها باید سر جای خود بنشینند و در قبال آن بازار سرمایه تقویت شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: در عرصه قانون‌گذاری ۳۰ برابر فرانسه قانون‌گذاری می‌کنیم و در عرصه قضایی ۱۵ میلیون پرونده تشکیل شده است.

زاکانی در پایان گفت: با توان نیروهای انقلابی می‌توان به‌خوبی کشور را اداره کرد.

نظر شما