شناسهٔ خبر: 135072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی روابط دوجانبه در مذاکرات تلفنی ظریف و لاوروف

ظریف  و لاوروف وزرای امور خارجه ایران و روسیه در جریان گفتگویی تلفنی، برخی ابعاد روابط دوجانبه را بررسی و بر تحقق سریع توافقات اخیر روسای جمهوری دو کشور تاکید کردند.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" و "محمدجواد ظریف" وزیران امور خارجه روسیه و ایران در جریان گفتگویی تلفنی، برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند. بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، این مذاکرات روز گذشته به ابتکارعمل طرف ایرانی انجام گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این رابطه آمده است: «آقای ظریف در ابتدا ابراز همدردی خود در رابطه با حمله تروریستی روز دوشنبه در متروی شهر سنت پترزبورگ را به اطلاع همتای روسی خود رساند و خواستار رساندن پیام تسلیت دولت و ملت ایران به خانواده ها و نزدیکان قربانیان این حادثه تاسف بار شد.»  

طبق این اطلاعات، «وزرای امور خارجه روسیه و ایران آمادگی خود را برای کار فعال به منظور تحقق هر چه سریعتر توافقات بدست آمده در جریان مذاکرات اخیر "حسن روحانی" و "ولادیمیر پوتین" روسای جمهوری دو کشور در مسکو را اعلام کردند.»

وزاری امور خارجه همچنین برخی مسائل مهم بین المللی، بخصوص روند اوضاع در سوریه را مورد تبادل نظر قرار دادند.

سرگئی لاوروف روز گذشته در واکنش به حادثه تروریستی سنت پترزبورگ، این حمله را «انتقام تروریستها از سیاست مسکو در قبال بحران سوریه» نامیده بود.   

نظر شما