شناسهٔ خبر: 135061 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ملاک عمل در شورای اسلامی شهر باید همگرایی و همکاری بین اعضا باشد

چمران چمران با تاکید بر این نکته که ملاک عمل در شورای اسلامی شهر باید همگرایی و همکاری بین اعضا باشد گفت: در سالی که گذشت مشکلاتی داشتیم اما با همکاری بر این مشکلات فائق آمدیم و امیدواریم در سال جدید و در مدت باقی مانده از عمر شورا تلاش ما با تکیه بر همین اصل در جهت حل مشکلات مردم باشد.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران در سیصد و سی و نهمین جلسه شورا با تبریک آغاز سال نو و اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و شعار سال ۹۶ مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " با لزوم حمایت از تولیدات داخلی گفت: امیدواریم سال خوبی برای آحاد مردم و شوراییان سراسر کشور باشد و سال موفقیت و پیروزی باشد همانطور که با ولادت حضرت زهرا (س) آغاز شد و از برکات این نام تا پایان سال استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سالی که پشت سر گذاشتیم مسائل خاصی داشتیم که نخستین آن مباحث اقتصادی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاراتی به مسائل اقتصادی داشتند. سال جدید، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری شد از اینکه شعاری بگوییم و همایش بگذاریم و بنر بزنیم به جایی نمی‌رسیم اقتصاد مقاومتی باید عملا اجرایی شود و برنامه‌ریزی ما براساس اقتصاد مقاومتی باشد تا به پیروزی برسیم.

وی ادامه داد: رهبری در سخنان نوروزی خود فرمودند اقتصاد اولویت اول ایران است و لذا خواسته و مطالبه شورا و مردم تکیه بر تولیدات داخلی است. تا وقتی تولیدات داخلی هست نباید از محصولات مشابه خارجی استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهران شهری است که شاید مصارف محصولات خارجی بیش از شهرهای دیگر کشور است و باید در راستای حذف محصولات خارجی در مغازه‌های بزرگ جلوگیری کنیم. محصولات غربی در شهر رژه می‌روند و عده‌ای با استفاده از آن محصولات می‌خواهند به دیگران فخر بفروشند در حالی که درست عکس این موضوع اتفاق خواهد افتاد. شما ببینید در اروپا یک شخص فرانسوی یا آلمانی به طور حتم از محصولات کشور خود استفاده خواهد کرد که این موجب رونق اشتغال خواهد شد. باید کیفیت تولیدات داخلی نیز افزایش یابد تا مردم به استفاده از تولیدات داخلی گرایش پیدا کنند.

چمران یاد آور شد: باید این اتفاق بیفتد که اشتغالزایی افزایش یابد و دانشجویانی که بیکار هستند و دنبال کار آبرومندانه‌ای هستند بتوانند زندگی خود را تامین کنند نه آنکه به کشورهای خارجی بروند و دنبال کار باشند.

وی گفت: واردات کالاهای خارجی که در داخل تولید می‌شود باید متوقف شود. شهرداری و شورا در حمایت از تولیدات داخلی باید کوشا باشند. بر این اساس ما در شهرداری تهران خرید کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود نخواهیم داشت و بر این امر اصرار داریم.

چمران در ادامه سخنان خود با اشاره به فرازی دیگر از سخنان رهبری گفت همانطور که ایشان اشاره داشتند واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند باید به صورت حرام شرعی و قانونی شناخته شوند و این امر نیز باید سرلوحه اقدامات ما باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود آغاز سال نو را توام با صلح برای همه مردم و به ویژه مسلمین جهان آرزو کرد و با محکوم کردن جنایان آل سعود و داعش گفت : بعضی از مسلمین زیر ضربات کشنده آل سعود و داعشی‌ها که همه از یک ریشه نشأت گرفته می‌شوند، هستند و دعا می‌کنیم امسال سال آزادی و موفقیت آنها باشد.

چمران در ادامه با تاکید بر این نکته که ملاک عمل در شورای اسلامی شهر باید همگرایی و همکاری بین اعضا باشد گفت: در سالی که گذشت مشکلاتی داشتیم اما با همکاری بر این مشکلات فائق آمدیم و امیدواریم در سال جدید و در مدت باقی مانده از عمر شورا تلاش ما با تکیه بر همین اصل در جهت حل مشکلات مردم باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به سفرهای زیارتی راهیان نور گفت: وقتی می بینیم که هموطنانمان با چه شور و شوق و حرارتی به این مناطق سفر می کنند با عزمی راسخ و اراده‌ای محکم به دنبال زنده نگاه داشته شدن یاد و نام شهدا خواهیم بود و تلاش ما در سال جدید نیز بر این محور استوار خواهد بود.

وی همچنین درباره ترافیکی که در منطقه ۱۲ در ایام نوروز ایجاد شده بود افزود: بازدیدی با چند نفر از اعضای شورای شهر از سنگ فرش شدن خیابان هایی که موجب ترافیک شده بود داشتیم که با توجه به مشکلات ایجاد شده سنگ فرش شدن این خیابان ها متوقف شد.

نظر شما