شناسهٔ خبر: 135044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

با اشاره به واردات کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی توسط برخی وزرا صورت گرفت؛

انتقاد عضو کمیسیون صنایع مجلس از عملکرد خلاف اقتصاد مقاومتی برخی وزرا

قاضی پور نادر قاضی‌پور در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی توسط برخی از وزرا از عملکرد آنها انتقاد کرد.

‌به گزارش «نماینده» نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه ما آمده‌ایم تا از نظام، ولایت و مملکت دفاع کنیم، گفت: ما نیامده‌ایم که از واردات بی‌رویه دفاع کنیم؛ تعدادی از وزرا توسط پیمانکاران، اجناسی را وارد کرده‌اند که مشابه داخلی دارد.

وی ادامه داد: اگر در قانون هم نقصی وجود دارد، بگویید که اصلاح کنیم؛ ما قانون را قبلاً اصلاح کردیم تا از توان تولید داخلی حمایت شود.

قاضی‌پور خطاب به رئیس مجلس تأکید کرد: به هیأت رئیسه بگویید که از باب نظارت مجلس، سؤالات و استیضاح‌ها را به نوبت در دستور قرار دهد؛ تعدادی از نمایندگان مجلس در راستای افزایش اشتغال و تولید و توجه به اقتصاد مقاومتی، سؤالاتی را از وزرا مطرح کرده‌اند، اما هیأت رئیسه نوبت را رعایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: از شما به عنوان رئیس مجلس می‌خواهیم که به هیأت رئیسه تذکر دهید تا نوبت سؤالات و استیضاح‌ها را رعایت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طبق این اصل، بر افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی تأکید شده که باید کشور در این زمینه به خودکفایی برسد.

قاضی‌پور مجدداً تأکید کرد: آقای لاریجانی خواهش می‌کنیم به هیأت رئیسه تذکر دهید که حق نمایندگان را ضایع نکنند.

نظر شما