شناسهٔ خبر: 135040 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: پاک پرس

اعمال تعرفه های سنگین به تولیدات خارجی با مشابه داخلی؛

راهکار پیشنهادی نماینده مردم کرمانشاه برای تحقق شعار سال

عبدالرضا مصری عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعمال تعرفه‌های سنگین برای واردات برخی کالاهای خارجی را یکی از راه‌های تحقق شعار سال دانست.

به گزارش «نماینده» عبدالرضا مصری تولید و اشتغال را در گرو تولید ملی، مبارزه با کالای قاچاق داسنت و بیان کرد: اعمال تعرفه های سنگین به تولیدات خارجی با مشابه داخلی نیز از جمله راهکارهای تحقق شعار سال است که عزمی ملی، مدیریتی انقلابی و اعتقادی جهادی می طلبد و در صورت همت مسئولین این شعار صد در صد قابل اجرا است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وجود پنج میلیون جوان تحصیل کرده بیکار در سطح کشور بر اهمیت توجه به اشتغال می افزاید.

مصری عنوان کرد: مردم استان کرمانشاه با رنج بیکاری به طور کامل اشنا هستند به گونه ای که می توان گفت کمترین خانواده ای را در این استان می توان یافت که یک یا دو جوان بیکار در خانه نداشته باشد.

وی افزود: تحقق شعار سال و تولید ملی امری دور از دسترس نیست و عزمی ملی برای مهار واردات خارجی می طلبد.

مصری گفت: سالها است که عناوینی نظیر رقابتی کردن بازار مطرح می کنند در حالی که بر کشور ما انواع تحریم ها اعمال شده و راه برای ورود کالاهای بی کیفیت وارداتی باز شده است بنابراین با این شرایط تولید کننده توان رقابت با بازار خارج را ندارد.

وی اظهار داشت: در نکاتی که توسط مقام معظم رهبری در طلیعه سال نو ایراد شد یقینا اصلی ترین ریشه های مشکلات کشور نهفته است زیرا تولید ملی، مصرف ملی را به دنبال دارد و در دل تولید نیز اشتغال رشد می کند.

نظر شما