شناسهٔ خبر: 135000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سازمان ملل خواستار کمک بیشتر کشورهای خلیج فارس به آوارگان سوری شد

سازمان ملل یک مقام ارشد سازمان ملل از کشورهای خلیج فارس خواست تا به آوارگان سوری کمک بیشتری اختصاص دهند.

به گزارش «نماینده»، کیلی کلمنتس معاون کمیسر عالی آوارگان و پناهندگان سازمان ملل روز یکشنبه از کشورهای عربی خلیح فارس خواست تا کمک بیشتری به آوارگان جنگ سوریه اختصاص دهند. وی در سخنانی تاکید کرد: نشانه چندانی وجود ندارد که نشان دهد بحران سوریه به زودی پایان خواهد یافت.

کلمنتس که برای امضای یک قرارداد ۱۰ میلیون دلاری با هدف کمک به آوارگان سوری در عراق به کویت سفر کرده بود، افزود: سازمان ملل از این مساله به شدت متاسف است که تعداد آوارگان جنگ سوریه به بیش از پنج میلیون نفر افزایش یافته است.

در طی ۶ سال گذشته تعداد زیادی از آوارگان سوری به ترکیه، لبنان، اردن و عراق گریخته اند.

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد: علاوه بر پنج میلیون پناهجوی سوری که به کشورهای خارجی پناه برده اند، بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر نیز در داخل سوریه بی خانمان و آواره هستند.

وی پس از امضای این توافقنامه، گفت: کویت ششمین کمک کننده بزرگ به آژانس پناهندگان و آوارگان سازمان ملل به شمار می رود و طی سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۳۶۰ میلیون دلار اختصاص داده است.

کلمنتس از عملکرد سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در این رابطه انتقاد کرد و گفت: ما خواستار تغییر این روند هستیم. ما تنها به کمتر از نیمی از بودجه مورد نیاز خود برای حمایت های انسانی در سراسر جهان دست یافته ایم، از جمله کمک به حل و فصل بحران انسانی در سودان جنوبی، سومالی، میانمار و بنگلادش.

ا

نظر شما