شناسهٔ خبر: 134985 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دیروز «آزادی» فتح‌المبین دشمن را از حمله نظامی ناامید کرد امروز «آبادی» آن دشمن را از تحریم ناامید می‌کند

جلیلی/2 عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر با «آزاد» کردن منطقه فتح‌المبین احساس افتخار و غرور می‌کنیم و دیگر کسی جرات نمیکند به مرزهای ما نزدیک شود امروز نیز باید با «آباد» کردن این منطقه دوباره سرمان را بالا نگه داریم تا کسی نتواند ما را تحریم کند.

به گزارش «نماینده»، سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی ضمن بازدید از منطقه عملیاتی فتح المبین گفت: اگر روزگاری جوانانی مانند شهید حسن باقری نقشه منطقه را در اهواز وجب به وجب بررسی و برای آزادی آن برنامه‌ریزی کردند امروز نیز جوانان ما باید برای آباد کردن این منطقه وجب به وجب برنامه‌ریزی کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این منطقه به خاطر قرار گرفتن در مدار ۳۲ درجه و برخورداری از آب کافی به لحاظ جغرافیایی منطقه خاص و کم نظیری در کشور است و به همین دلیل میتواند تبدیل به قطب آبادانی در منطقه شود لذا دولت باید توجه بیشتری برای استفاده از این قابلیت داشته باشد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: تنها نفت نیست که آن را نباید خام فروشی کرد بلکه محصولات کشاورزی را نیز نباید خام فروخت و با ایجاد صنایع تبدیلی و توجه به صادرات باید اشتغال حداکثری ایجاد شود. امروز با توجه به وجود همه شرایط مناسب در این منطقه در زمینه کشاورزی و صنایع مربوط و نفت و گاز و امکان صادرات به ویژه به عراق بیکاری در منطقه هیچ توجیهی ندارد بلکه اینجا باید به مکانی تبدیل شود که دیگران را نیز برای اشتغال جذب کند.

نظر شما