شناسهٔ خبر: 134933 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دنیا به رشد تولید فولاد لبخند زد/ایران در پله چهاردهم

صنعت فولاد تولید فولاد خام جهان در دو ماهه نخست امسال با ۵.۷ درصد رشد به ۲۶۴ میلیون تن رسید و ایران در بین ۶۷ کشور عضو انجمن جهانی فولاد، در پله چهاردهم ایستاده است.

به گزارش «نماینده»، بر اساس جدیدترین گزارشی که از تولید فولاد خام در دو ماهه ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده، ایران در بین ۶۷ کشور عضو انجمن جهانی فولاد، در پله چهاردهم ایستاده است. آنگونه که سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده، بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، ۶۷ کشور عضو این انجمن تولید را از ۱۲۱ هزار و ۶۰۷ هزار تن در فوریه ۲۰۱۶ به ۱۲۶ هزار و ۲۷۶ هزار تن رساندند.

این کشورها درمجموع دو ماه ابتدایی امسال ۲۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار تن فولاد خام تولید کرده اند که این عدد هم ۵.۷ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده که بیشترین تولید طی دو ماه اول سال ۲۰۱۷ همچنان در اختیار چین با ۱۲۸ میلیون و ۷۶۷ هزار تن تولید فولاد خام است که باعث شده این کشور رتبه نخست خود را همچنان حفظ کند و هیچ کشوری به تولید آن نرسد. تولید فولاد چین در دو ماه ابتدایی سال میلادی ۵.۸ درصد بالاتر از دو ماهه ابتدایی پارسال بود.

چین در فوریه تولید فولاد خام را به ۶۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تن رساند که ۴.۶ درصد بیشتر از فوریه ۲۰۱۶ بود؛ بعد از چین، ژاپن با تولید ۱۷ میلیون و ۳۴۳ هزار تن و هند با تولید ۱۶ میلیون و ۴۵۹ هزار تن در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام کشور آمریکا در ژانویه و فوریه امسال ۱۳ میلیون و ۳۳۷ هزار تن شد. روسیه تولید کننده بعدی بود که تولید را به ۱۱ میلیون و ۷۶۸ هزار تن رساند و کره جنوبی تولید را ۱۱ میلیون و ۱۵۵ هزار تن کرد.

بعد از این کشورها، آلمان با تولید ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن قرار دشت. سپس ترکیه با تولید ۵ میلیون و ۶۶۹ هزار تن قرار داشته و اکراین تولید را به ۴ میلیون تن رساند؛ از سوی دیگر بعد از این کشورها ایتالیا تولید دو ماهه را به ۳ میلیون و ۷۹۸ هزار تن رساند و تایوان ظرف دو ماه ۳ میلیون و ۶۱۶ هزار تن فولاد خام تولید کرد. مکزیک هم ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار تن فولاد خام تولید کرد.

تولید فولاد برزیل در ظرف ۲ ماه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شده و همچنین تولید فولاد خام ایران در فوریه یک میلیون و ۳۷۵ هزار تن بود که ۱.۱ درصد بالاتر از فوریه ۲۰۱۶ بوده است؛ ایران در دو ماهه ابتدایی سال میلادی نیز در مجموع ۲ میلیون و ۸۹۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۶.۲ درصد بیش تر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

نظر شما