شناسهٔ خبر: 134915 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

اگر روحانی رئیس جمهور نمی‌شد ایران سقوط می‌کرد!

حق شناس/1 «آنچه روحانی (در سال ۹۲) تحویل گرفت، کشوری در حال سقوط و مخروبه بود»!

به گزارش «نماینده»، محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اعتماد ملی، در بخشی از میزگرد سیاسی روزنامه دولتی ایران که در سالنامه نوروزی این مطبوعه چاپ شده، اظهار کرده است:

«آنچه روحانی (در سال ۹۲) تحویل گرفت، کشوری در حال سقوط و مخروبه بود»!

*چند هفته قبل و در سال ۹۵ نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور روحانی طی اظهاراتی پس از سه و نیم سال عملکرد دولت آقای روحانی اینطور گفته بود که کشور در «شرایط تهِ درّه» است و دولت فقط کمی از ته درّه بالاتر آمده!

در دولت سابق نیز یکی از مدیران اقتصادی کشور اظهار کرده بود که ایران در «شرایط شعب ابی طالب» قرار دارد.

این سیاه نمایی ها نه تنها با واقعیات کشور منطق نبوده و نیست بلکه دولت سابق و حتی دولت فعلی را متأُسفانه با چالش های بزرگی مواجه کرد.

کما اینکه همین رفتارها و یا گفته های دیگری مثل «خزانه خالیست»، «حل مشکل آب خوردن»، «اقتصاد ایران غارت زده است»، «تحریم های آمریکا ایران را فلج کرد» و... بود که از ابتدای روی کار آمدن دولت آقای روحانی تاکنون ادامه پیدا کرد و هم اکنون دولت یازدهم را با حجم عظیمی از مطالبات مختلف مواجه کرده است به گونه ای که هیچ راه گریزی از آنها نیست.

ستاد مشترک اعتدال و اصلاح طلبان تصور می کردند که با این سیاه نمایی ها زمینه برای مدیریت افکار عمومی و ۲ دوره ای شدن دولت یازدهم فراهم می شود اما متأسفانه از آنجا که بر سر شاخه نشسته و بن می بریدند؛ به خاک سیاه نشستند و امروز به جایی رسیده اند که دولت حتی مجبور است در قبال پدیده های طبیعی هم پاسخگوی افکار عمومی باشد و یا سمپات هایش در یک بازی شکست خورده اینطور به مردم بگویند که آقای روحانی اساساً از قِبَل برجام، هیچ وعده خاصی به مردم نداده است...

در اشاره به غلط بودن اظهارات ضد امنیتی حق شناس مبنی بر اینکه ایران اسلامی در سال ۹۲ در حال سقوط بوده است همین بس که اولاً هیچ گزاره مستندی در اقتصاد یا امنیت، چنین ادعایی را تأیید نمی کند، ایران اسلامی در سال ۹۲ جزو ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان بوده است و بسیاری از شاخص های اقتصادی در آن روزها نیز بهتر از ایام فعلی بوده است.

گفتنیست، ادعای منسوخ شده اصلاح طلبان مبنی بر اینکه روی کار آمدن آقای روحانی در سال ۹۲، خطر جنگ را هم از ایران رفع کرده است، ادعای صحیحی نبوده و هیچیک از اخبار مستند چنین رخدادی را تأیید نمی کنند.

کما اینکه اخبار مستند، ادعاهای دیگر اصلاح طلبان مثل «تقلب» در سال ۸۸ و یا «اعطای هزاران بورسیه غیر قانونی» را هم تأیید نکردند.

نظر شما