شناسهٔ خبر: 134842 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: رسا

دشمنان برای انتخابات ۹۶ خواب ها دیده اند

احمد خاتمی آیت الله خاتمی با بیان این که دشمنان برای این ملت در انتخابات ۹۶ خواب ها دیده اند، گفت: چند روز گذشته رسانه ها اعلام کردند که دشمن خواب و خیال هایی همچون سال ۸۸ برای ملت ایران دیدند اما به فضل خداوند متعال آررزویشان را به گور می برند.

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در حرم مطهر رضوی با اشاره به عبارت «حول حالنا الی احسن الحال» گفت: این عبارت در عرصه های ارتباط با خداوند، ارتباط با خود، خانواده به عنوان جامعه کوچک، اجتماع به عنوان جامعه بزرگ، حکومت و طبیعت پیرامونی نکات قابل توجهی دارد.

وی با بیان این که سوء الحال نتیجه آن است که انسان نسبت به نعمت خداوند متعال نافرمانی کند، تصریح کرد: در مقابل این واژه، احسن الحال به معنای قرار گرفتن تحت فرماندهی یگانه هستی و باور به این است که در جهان هیچ چیز از سلطه و فرمان او خارج نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که بر اساس بیان خداوند متعال هر کس با خداوند مانوس شود خداوند نیز او را همراهی می کند، اظهار کرد: این که انسان کاهل نماز باشد نوعی کفر و نافرمانی از دستورات اوست.

آیت الله خاتمی با بیان این که احسن الحال به معنای با نشاط بودن انسان و پرهیز از هرگونه ناشکری در درگاه ایزد تعالی است، گفت: این که آنچه خداوند بر حسب صلاح به انسان عطا نکرده در نظرش بزرگ جلوه کند ناشکری بوده و موجب بدحالی و غم و اندوه در وجود او می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که شکر نعمت سبب افزایش آن می شود، خاطرنشان کرد: سوء الحال در این مفهوم است که خداوند را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینیم اما در عین حال مرتکب کفر شویم، در حقیقت همگان باید باور کنند که خداوند ما را زیر نظر دارد و هیچ چیزی در پهنه جهان هستی از نظر او مخفی نیست.

آیت الله خاتمی با اشاره به احسن الحال برای حکومت بیان کرد: از نگاه امیر مومنان(ع) حکومتی احسن الحال دارد که مردمش با نظام و متقابلا با هم همراه و متحد باشند اما آن حکومتی که مردم را از دست بدهد به واقع هویت خودش را از دست داده و دیر یا زود عمرش به پایان می رسد.

وی با بیان این که اگر مسؤولان رفتارشان اسلامی نباشد به جامعه اسلامی نیز سرریز می شود و اینگونه حاکمان به سامان نمی رسند، گفت: راه چاره آن است که مردم مسؤولان را کمک و همراهی کنند که این همراهی لازمه و اصل احسن الحال است و اگر این همراهی از بین رفت جامعه دچار اسوء الحال می شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یازده دولتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده مجموعه ای از خدمات و نارسایی ها بودند که خدمات آنان مایه تشکر و نارسایی هایشان مایه نقد است.

آیت الله خاتمی با اشاره به ۴ ویژگی زشت و ناپسند در هر دولتمرد که موجب سوء الحال او می شود ابراز کرد: امام علی(ع) در نامه ۶۲ نهج البلاغه این چنین می گوید که ذره ای اشتیاق به حکومت نداشته و تنها دلداده انجام رسالت الهی هستم و آنچه که مرا به صحنه کشاند نگرانی از روی کارآمدن مسئولان دارای این ویژگی هاست.

ملت منتظر پاسخ های قانع کننده ای درخصوص حقوق های نجومی اند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اولین ویژگی سوء الحال آن است که بیت المال را ملک شخصی خودشان بدانند، گفت: این ویژگی بد یک مسئول است که وقتی امکانات بیت المال در اختیارش قرار گرفت خیال کند مال شخصی است؛ در چنین شرایطی احسن الحال این است که مسؤول عوض شود که اگر این چنین نشد سر از حقوق های نجومی در می آورد که متاسفانه علی رغم پایان سال درباره حقوق های نجومی پاسخ قانع کننده ملت داده نشد.

وی با بیان این که بر اساس بیان امیر المومنان(ع)، مسؤولی که بیت المال را ملک شخصی می داند خود، بستگان، دوستان و حزبش را دچار سوء الحال کرده است، بیان کرد: انتظار مردم ما این است که در سال جاری این گزارشها را نشوند اما متاسفانه امروز نظارت بایسته ای در کشور وجود ندارد که اگر بود باید در وهله اول قدم کسی را که می خواهد به بیت المال خیانت و دست درازی کند بشکنند.

آیت الله خاتمی با بیان این که مسؤولان نباید با مردم همچون بردگان رفتار کنند، تصریح کرد: امیرمومنان(ع) اینطور می گویند که من نگران آدمهای این چنینی هستم و مسؤول و مدیری که با مردم طلبکارانه رفتار کند، به واقع  سوء الحال در حکومت است و مردم به معنای واقعی کلمه ارباب هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مدیر کل، وزیر و وکیل همه سر سفره این مردم نشستند و مسؤولان باید خدمت به این مردم  را افتخار خود بدانند همانطور که امام راحل(ره) فرمود مردمی که در زمان ما هستند در عهد پیامبر نبوده اند.

وی با بیان این که در نماز جمعه تهران بمب منفجر شد و مردم پاره عزیزانشان را روی دیوار های نماز جمعه پیدا کردند اما در صحنه ماندند و شعار شهادت سر دادند، اظهار کرد: با این مردم غیر کریمانه برخورد کردن شایسته نیست؛ همانطور که چند سال پیش تکریم ارباب رجوع یکی از ملاک های امتیاز بود امروز نیز باید مطرح باشد.

آیت الله خاتمی با بیان این که مسؤولی که با مردم خوب برخورد نمی کند ناراضی پروری می کند و ناراضی پروری خیانت به نظام و انقلاب است، تصریح کرد: مردم باید مدام رصد کنند و آنانی را که طلبکارانه برخورد می کند کنار بگذارند چرا که سوء الحال اهانت به مردم است.

امام جمعه موقت تهران سوء الحال سوم را ترک حزب اللهی و متدینین  و کنار گذاشتن آنان از صحنه نبرد است، گفت: عده ای می خواهند ارزشی ها را از میدان بیرون کنند که این از نگاه امیر مومنان سوء الحال است؛ انگ به دردمندان دینی زدن که فلانی افراطی و تندرو است چراکه  پای ارزشهای دینی ایستاده، سوء الحال است، همه مسؤولان ما بی استثنا سر سفره متدینین نشسته اند.

وی با بیان این که هشت سال جنگ تحمیلی را این مردم و متدینین اداره کردند، ابراز کرد: حالا جوان متدین حزب اللهی با تجربه را بیرون می کنند و این سوء الحال است؛ بنابراین همه مسؤولان عملا قدر متدینین را بدانند.

آرزوی دولت آمریکا ایجاد فتنه در انتخابات ۹۶ است

آیت الله خاتمی با بیان این که دشمنان برای این ملت در خصوص انتخابات ۹۶ خواب ها دیده اند، خاطر نشان کرد: چند روز گذشته رسانه ها اعلام کردند که ترامپ با مشاوران خواب و خیال هایی همچون سال ۸۸ برای ملت ایران دیدند اما به فضل خداوند متعال آررزویشان را به گور می برند.

امام جمعه موقت تهران افزود: فتنه ها را تمام شده تلقی نمی کنیم و آنانی که سفره فتنه را جمع می کنند همین متدینین هستند و اگر متدینین و ۹ دی حماسه نبود، می فهمیدیم چه خسارتهایی به این کشور وارد شد.  

وی با بیان این که عده ای گناهکاران را جزو تیم خود می دانند، بیان کرد: گناه فقط فردی نیست بلکه جوانب اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز دارد همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که فتنه خط قرمز ماست و فتنه سال ۸۸ با قصد براندازی نظام ولایی یک فتنه سیاسی بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که شرط اساسی این است که تولیدگران داخلی کالای تولیدیشان مرغوب باشد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فراخوان می دهند که فرهنگ رایج باید ترویج تولید داخل بر خارج باشد و در این عرصه شعاری برخورد نکنید و اولویت همگان باید تولید داخلی باشد.

ضرورت حضور باشکوه مردم در عرصه های کلیدی و سرنوشت ساز کشور

وی افزود: یکی دیگر از جوانب سوء الحال این است که مردم در عرصه های کلیدی حضور نداشته باشند، یکی از این عرصه های کلیدی و سرنوشت ساز انتخابات امسال است که مردم باید حضور حداکثری داشته باشند و با حضور با شکوه خود پایبندیشان را به نظام اسلامی نشان دهند.

آیت الله خاتمی با بیان این که رهبری فرمودند که در همه انتخابات جانب داری من از رای مردم است، گفت: ایشان همیشه سمت مردم بوده و پاسداری از رای آنان کرده اند، بنابراین اگر می خواهیم سوء الحال نباشد روی انتخابات دولت دوازدهم فعال و با شکوه شرکت کنید و انتخاب رییس جمهور اصلح و در شان مردم را اولویت خود بدانید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تجربه نشان داده است که در ۳۸ سال گذشته هرکجا رییس جمهورها همراهی دقیق با ولایت کردند کشور پیش رفته و هر جا زاویه ایجاد شد مردم اسیب دیدند؛ همچنین ولایت مدار ترین انانی هستند که درپیشینه رفتار، زاویه با ولایت نداشته باشند.

وی با بیان این که مردم باید رییس جمهور مدیر و مدبر برای حل مشکلات برگزینند، بیان کرد: امروز ما با دشمنان کینه توزی طرفیم که می خواهند غارت گری از کشور کنند و انچه انان را وادار به عقب نشینی می کند مقاومت است؛   خواست امروز ما رییس جمهوری است که در برابر اهانت دولت امریکا به مردم ما بایستند و به آنان تودهنی محکمی بزند.

نظر شما