شناسهٔ خبر: 134824 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پرداختن به آسیب‌های اجتماعی تهران از کارهای خوب شورای شهر فعلی است

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران از جمله کارهای خوب این شورا را پرداختن به آسیب‌های اجتماعی پایتخت عنوان کرد.

به گزارش «نماینده»، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز(یکشنبه، ۶ فروردین) پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به احتمال حمایت رئیس دولت اصلاحات، از لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر، گفت: تجربه انتخابات مجلس دهم موفق بود.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس دهم  اتفاق تازه‌ای رخ داد، افزود: مردم تهران در انتخابات مجلس دهم به صورت لیستی رای دادند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه در این دوره از انتخابات شورای شهر، تجربه مجلس تکرار می‌شود، تصریح کرد:  امیدواریم برای افزایش شور انتخاباتی همان بزرگان حضور داشته باشند اگرچه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بر نحوه تهیه لیست اصلاح‌طلبان نظارت می‌کند.

مسجدجامعی در پاسخ سوالی درباره عملکرد شورای چهارم، افزود: بزرگان اصلاحات تاکید کرده‌اند اعضای فعلی هم ثبت‌نام کنند تا تلاش‌ها ادامه پیدا کند.

وی  ترکیب آینده شورا را  به مشارکت مردم مربوط دانست و ادامه داد: مشارکت مردم در شورای چهارم مناسب نبود ولی در مجلس حضور خوبی داشتند و یک پدیده محسوب می‌شد، اگر افزایش مشارکت داشته باشیم، تجربه انتخابات مجلس تکرار خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران  با اشاره به عملکرد شورای چهارم افزود: یکی از کارهای خوب شورای چهارم پرداختن به آسیب‌های اجتماعی تهران بود.

مسجد جامعی تصریح کرد: همکاران ما در مواردی مانند کارتن خواب‌ها، اعتیاد و کودکان کار، اقدمات خوبی انجام دادند که رسانه‌ای شد و اعتبارات خوبی هم به این مسائل تخصیص داده شد. این آسیب‌ها یک روندی را طی کرد و ادامه آن بر عهده سازمان هایی است که در این موارد فعالیت می‌کنند و برای اولین بار در صحن شورای شهر مشکلات اجتماعی را رسانه‌ای کردند.

وی  نظارت بر شهرداری تهران را یکی از کارکردهای اصلی شورا شهر دانست و افزود: در شورا هم این موضوع مطرح بود و کار نظارت بر شهرداری در یک مقطعی فراتر از شورا هم انجام شد و گزارش هایی در این موارد به قوه قضاییه ارسال کردیم و همچنین به مقامات بالای نظام هم اطلاع داده شد.

مسجدجامعی در مورد اقداماتی که برای استیضاح شهردار تهران انجام گرفت گفت: استیضاح یک بخش نمایشی دارد که ما به دنبال این بخش نبودیم اگر استیضاح نتایج مطلوبی نگیرد عمل عکس خواهد داشت. در شورا نمایندگان مختلفی حضور دارند و ما اصلا به دنبال کار نمایشی نبودیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کمسیون‌های جدید شکل گرفته در شورای شهر گفت: در شورای چهارم بر اساس بررسی‌هایی که داشتیم یک ساختار جدیدی را به وجود آوردیم که به موضوع معماری، باز می‌گشت زیرا شهرسازی قدیم تهران نشان داده نمی‌شد و مشکلات آن هم دیده نمی‌شد. پس از آن کمیسیون معماری به وجود آمد. تشکیل کمیسون سلامت و نظارت از دیگر اقدامات شورای چهارم بود.

نظر شما