شناسهٔ خبر: 134809 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حاشیه و متن سفر روحانی به کردستان؛

نشست صمیمی روحانی در کردستان، به نام نخبگان به کام حامیان دولت

روحانی/2 آخرین برنامه سفر چند ساعته حسن روحانی به کردستان درحالی با عنوان نشست رئیس جمهور با نخبگان این استان رسانه ای شد که تنها حامیان رئیس جمهور مجال سخنرانی پیدا کردند.

به گزارش «نماینده» حسن روحانی در ایام تعطیلات نوروزی برای دومین بار در قامت رئیس جمهور عازم کردستان شد و در سفری چند ساعته روبان افتتاح چندین پروژه را در این استان قیچی کرد.

با بسیج تمامی امکانات دولتی از سوی ادارات و سازمان های مختلف و با همراهی شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان و همچنین رسانه های مجازی همراه دولت، تلاش شد که سفر روحانی به طور کامل پوشش داده شود. در این سفر دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان پروژه، افتتاح شد ولی جای جلسه ای برای بررسی وضعیت پروژه ها و طرح های متعدد نیمه تمام خالی بود.

در این سفر خبرنگاران اجازه حضور در دو برنامه ابتدایی رئیس جمهور را پیدا نکردند و وی تنها با همراهی خبرنگار رسانه ملی در فرودگاه مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت و سپس راهی مراسم افتتاح کارخانه لاستیک بارز شد.

بهره برداری از پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری به کردستان از سوی رئیس جمهور

خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان برای حضور در برنامه سوم نیز با خواهش و تمنای مسئولان استانی مجوز حضور در مراسم افتتاح پتروشیمی کردستان را پیدا کردند و تیم حفاظت رئیس جمهور با بهانه اینکه کارت شناسایی صادر شده برای اهالی رسانه فاقد عکس است، از حضور آنها ممانعت کرده و بعد از یک ساعت پیگیری بالاخره آنها مجوز حضور در این مراسم را پیدا کردند.

نکته جالب توجه سفر روحانی به استان کردستان افتتاح چندین طرح و پروژه عمرانی بود که اعتبار آنها در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان تامین شده بود ولی در تبلیغات محیطی و همچنین سخنرانی های مسئولان دولتی و وزرا نامی از این اعتبار به میان نیامد.

پتروشیمی کردستان طرحی است که بالغ بر ۲۵ سال قبل اجرای آن آغاز شد و بعد از سالهای بالاتکلیفی در جریان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۸ جانی دوباره گرفت و گفته می شود که تا حدود سه ماه آینده کار تولید محصول در آن آغاز می شود، ولی به نام دولت تدبیر و امید در سنندج مورد بهره برداری قرار گرفت.

کارخانه لاستیک بارز کردستان نیز مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که البته فاز نخست این پروژه از حدود یک سال قبل وارد مدار تولید شده بود و در جریان سفر روز شنبه روحانی به استان کردستان بار دیگر این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت.

ایجاد ۶۰۰۰ شغل از سوی دولت تدبیر و امید و افزایش بیکاری در کردستان

اعلام آمار ایجاد بیش از شش هزار فرصت شغلی با افتتاح و بهره برداری از پروژه های سفر روحانی به کردستان در روز گذشته در حالی است که استان کردستان در روزهای منتهی به پایان سال ۹۵ و بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار با افزایش شمار افراد بیکاری مواجه بوده و مشخص نیست چرا این شش هزار فرصت شغلی در راستای کاهش بیکاری در کردستان موثر نبوده است.

افتتاح تونل انقلاب شهر سنندج به عنوان یک پروژه شاخص عمران شهری از سوی رئیس جمهور  نیز در حالی بود که پروژه ای که قرار بود هشت ماهه اجرا و تحویل داده شود بعد از گذشت نزدیک به هفت سال بالاخره بعد از کش و قوس های بسیار با دست روحانی مورد بهره برداری قرار گرفت.   بر اساس اعلام شهرداری سنندج این پروژه طی دو سال اخیر تعطیل بوده و با کمترین اعتبار ممکن می شد از آن خیلی سریع تر بهره برداری کرد.

اما پایان سفر چند ساعته روحانی به استان کردستان نشست صمیمی با رئیس جمهور بود، جایی که هر چند از اخبار و گزارش های رسانه های دولتی از آن با عنوان نشست با نخبگان فرهنگی و اجتماعی کردستان یاد شده است ولی در واقع نشست مدیران دولت و حامیان روحانی در کردستان بود.

در این نشست که بدون حضور خبرنگاران کردستانی برگزار شد، افرادی که به عنوان برگزیدگان کردستانی مجال سخنرانی با رئیس جمهور را پیدا کردند تنها تعریف و تمجید از روحانی و تیم همراه وی را اولویت قرار داده بودند.

 در شرایطی که پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور و رسانه های دولت از این جلسه با عنوان نشست نخبگان فرهنگی و اجتماعی و دیدار مردمی یاد کرده بود در بنر  نصب شده در سالن «استان کردستان، نشست صمیمی با رئیس جمهور» قید شده بود.

البته جدای از عنوان مبهم این نشست باید به افراد سخنران و نمایندگان نخبگان کردستانی که در این نشست فرصت بیان مطالب خود را پیدا کردند نیز توجه داشت، جدای از استاندار کردستان به عنوان نماینده دولت که تمام قد از دستاوردهای خود دفاع کرد، افرادی که مجال صحبت پیدا کردند تیم همراه و از اعضای ستاد تبلیغاتی و انتخاباتی حسن روحانی در دور قبلی انتخابات و دور آینده حضور در این این رقابت سیاسی بودند.

سخنرانی اعضای ستاد تبلیغاتی روحانی به نام نخبگان فرهنگی کردستان

ماموستا سید محسن حسینی سخنران ثابت ستاد تبلیغات روحانی در دور گذشته انتخابات، جلالی جلالی زاده نماینده دور ششم مجلس و رئیس احتمالی ستاد تبلیغاتی روحانی در انتخابات اردیبهشت ماه سال ۹۶، مسعود الماسی عضو حزب اعتدال و توسعه و رئیس ستاد روحانی به نمایندگی از این حزب، ساحل زارعی فعال حوزه سازمان های مردم نهاد و عضو ستاد بانوان روحانی، اسعد اردلان حقوق دان و از حامیان دولت تدبیر و امید افرادی بودند که در این جلسه سخنرانی  کردند و از رییس جمهور تقدیر و تشکر کردند.

اعضای دعوت شده برای حضور در این مراسم هم شامل تمامی مدیران و مسئولان ادارات دولتی به همراه معاونان آنها، فرمانداران و بخشداران، تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان و شماری از افراد مورد اعتماد و همراه تیم دولت تدبیر و امید بود که البته خبرنگاران از حضور در این نشست محروم شدند تا نوع رفتارها و برخوردهای سفر دولتی به کردستان با خبرنگاران و راه ندادن آنها به نشست های مختلف ادامه داشته باشد.

نظر شما