شناسهٔ خبر: 134807 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

نیازمند مدیریت جوان و ریسک پذیر هستیم/برخی مدیران از انرژی و انگیزه لازم برای کشورداری برخوردار نیستند

پرویز سروری// متاسفانه مشخص نیست که چرا از تجارب حضور موثر جوانان در عرصه های مختلف استفاده نمی شود و برخی همچنان اصرار دارند که از مدیرانی استفاده کنند که از انرژی لازم برای اداره کشور برخوردار نیستند و همچنین انگیزه و حوصله قابل توجهی برای کشور داری ندارند.

به گزارش «نماینده» پرویز سروری با اشاره به بیانات اخیر رهبری در خصوص مدیران اجرایی کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه مدیریت حاکم بر کشور مسن است هر چند که می توانستیم از تجارب مدیران با سابقه و مسن استفاده کنیم اما در عمل چنین توفیقی حاصل نشده است. اما آنچه در این بین حائز اهمیت است توجه به استفاده از نیروی جوان و کارآمد در اداره کشور است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است. در هشت سال دفاع مقدس با اعتماد به نیروی جوان شاهد پیروزی های شگرف بر نیروهای بعثی و دشمنان قسم خورده اسلام بودیم و به چشم خود مشاهده کردیم ماحصل اعتماد به جوانان افزایش عزت، اقتدار و استقلال کشور بود.
سروری همچنین افزود: در جریان پیشرفت های انرژی هسته ای نیز شاهد حضور جوانانی متدین و دانشمند در این عرصه بودیم که اعتماد به این جوانان منجر به خلق شاهکار هسته ای جمهوری اسلامی ایران در دنیا شد در حالی که از هر لحاظ در مضیقه و تحریم بودیم. اعتماد به نیروی جوان کشور منجر به تولید ظرفیت بزرگی برای کشور شد. بی شک اگر مسوولین در حین مذاکرات موفق به ایجاد فشاری بر طرف های مذاکره کننده شدند به دلیل ظرفیتی بود که توسط دانشمندان جوان ایرانی در حوزه هسته ای ایجاد شده بود. اساسا ما در هر عرصه ای به جوانان اعتماد کردیم آنها به انقلاب اسلامی پاسخ روشنی دادند.
این کارشناس سیاسی با انتقاد از عدم استفاده از چنین تجاربی افزود :متاسفانه مشخص نیست که چرا از تجارب حضور موثر جوانان در عرصه های مختلف استفاده نمیشود و برخی همچنان اصرار دارند که از مدیرانی استفاده کنند که از انرژی لازم برای اداره کشور برخوردار نیستند و همچنین انگیزه و حوصله قابل توجهی برای کشور داری ندارند.! از سوی دیگر خوی اشرافی گری را نیز باید بر ناکامی های مدیریتی کشور افزود متاسفانه چنین نگاهی به منابع کشور از سوی برخی مسوولین منجر به بی توجهی به نیازهای مردم و کشور میشود.

عضو  شورای شهر تهران افزود: این به معنای آن است که هر چند مدیران ما اختیاراتی دارند اما برنامه ها به صورت مطلوب انجام نمی شود بنابراین نتیجه چیزی جز ایجاد جزایری ناپیوسته و رخوت آمیزی در عرصه مدیریت کشور نیست. متاسفانه ما در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور قرار داریم بنابراین نیازمند مدیریت جوان و ریسک پذیر هستیم، مدیریتی که برای ارتقاء سطح اقتصادی مردم خود را به آب و آتش بزند و از جرات و جسارت کافی برای ریسک کردن برخوردار باشد. ما نیازمند حضور مدیرانی هستیم که به توانمندی های داخلی باور داشته باشند و با قدرت و همیت بتوانند اقتصاد کشور را از سراشیبی سقوط نجات دهند.
سروری با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی گفت : ما نیازمند رویکردی انقلابی، جهادی و مبتنی بر اعتماد به توانمندی های داخلی هستیم تا براساس آن بتوان اقتصاد کشور را اداره کرد. مدیریتی که شعار «ما می توانیم» را سرلوحه تمامی برنامه های خود قرار دهد نه اینکه با حقارت اعلام کند حداکثر توانمندی های ما تولید آبگوشت بز باش!! است. بی شک چنین اظهار نظر هایی نتیجه منفی و مخربی بر فرهنگ کار و تولید و اعتماد به نفس مردم کشور می گذارد. به نظر میرسد در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نامگذاری شده است باید به دنبال یک مدیریت قوی انقلابی باشیم تا بتوانیم این دو قله موفقیت کشور یعنی تولید و اشتغال را با حضور مدیرانی جوان و جهادی را به سر منزل مقصود برسانیم.

نظر شما