شناسهٔ خبر: 134763 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت ترامپ امروز تحریم های جدیدی علیه ایران وضع می کند

ترامپ43 شبکه خبری «سی بی اس» از تصمیم دولت ترامپ برای وضع تحریم های جدید علیه برنامه موشکی ایران طی روز جمعه خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از سی بی اس، منابع خبری از تصمیم دولت ترامپ برای وضع تحریم های جدید علیه ایران طی روز جمعه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تحریم های جدید آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی را مورد هدف قرار خواهند داد که در پیشبرد برنامه موشکی تهران مشارکت داشته اند. این درحالیست که این اشخاص عنوان کرده اند که این همکاری در راستای توافق هسته ای میان دولت اوباما و ایران انجام شده و تناقضی با محدودیت های وضع شده توسط آمریکا علیه ایران نداشته است.

در حالیکه دونالد ترامپ بارها از توافق هسته ای با ایران انتقاد کرده و آن را «توافقی بد» خوانده است، رهبران اروپایی معتقدند ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند.

ترامپ پیشتر در هفته جاری و در دیدار با نخست وزیر عراق گفته بود که متوجه نمی شود که چرا اوباما به همراه رهبران روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان تن به امضای چنین توافقی داده است.

وی در این دیدار گفت: آنچه که برای من جای سوال دارد، این است که چرا اوباما این قرارداد را با ایران امضا کرد؟ چراکه هیچ کس قادر به فهم چرایی آن نیست.

گفته می شود، در صورت اجرایی شدن تصمیم دولت ترامپ در خصوص وضع تحریم های جدید علیه ایران، این دومین بار از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا است که تحریم هایی جدید علیه ایران وضع می شود.

نظر شما