شناسهٔ خبر: 134732 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تعداد ثبت نام کنندگان شورای شهر تهران از مرز ۷۰۰ نفر گذشت

 اولین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان - فرمانداری تهران رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات شورای شهر تهران گفت: در مجموع سه روز گذشته تعداد ۷۱۴ داوطلب برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده اند.

به گزارش «نماینده»، چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت  ۸ صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نیز از ساعت ۸ صبح امروز نیز در محل فرمانداری تهران آغاز شده و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور طی سخنان گفت: در مجموع ۳ روز ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد ۵۶ هزار و ۹۰ نفر ثبت به عمل آوردند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۰ نفر زن و ۵۳ هزار و ۱۰ مرد هستند.

به منظور تسهیل در امر ثبت نام، داوطلبان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدام به پیش ثبت نام کرده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و شخصاً با در دست داشتن اصل مدارک زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:


۱- اصل شناسنامه عکس دار و دو نسخه تصویر کلیه صفحات آن
۲- اصل کارت ملی و تصویر آن
۳- اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده ۱۰ قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن
۴- چهار(۴) قطعه عکس جدید ۴ × ۳
۵- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت.
۶- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار
۷- کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند.
۸- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولین ماده ۲۸ قانون.
۹- اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر
۱۰- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.

ثبت نام ۳ هزار ۱۲۱ داوطلب در انتخابات شوراهای استان تهران تا این لحظه/ تعداد ثبت نام کنندگان شورای شهر تهران از مرز ۷۰۰ نفر گذشت

سید شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران از ثبت نام ۳ هزار ۱۲۱۱ داوطلب تا این لحظه  در انتخابات شوراهای شهر و روستا استان تهران تا این لحظه خبر داد.

وی افزود: از میان این تعداد نیز ۳۱۰ زن و ۲ هزار و ۸۱۱ مردم ثبت نام بعمل آورده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات شورای شهر تهران نیز گفت: در مجموع سه روز گذشته تعداد ۷۱۴ داوطلب برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده اند.

مسئولان ستاد انتخابات کشور و همچنین استان تهران از رو گذشته تاکید داشته اند که داوطلبانی که قصد شرکت در این انتخابات را دارند ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

ثبت نام داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تا ۶ فروردین ماه ادامه دارد.

ثبت نام ۱۰۴ زن در انتخابات شورای شهر تهران تا پایان روز سوم

علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در ۳ روز گذشته  ۷۱۵ نفر ثبت در انتخابات شورای شهر تهران نام کردند که روز اول ۲۰۹ نفر، روز دوم ۲۹۰ نفر و روز سوم ۲۱۵ نفر را شامل می شود.

وی در ادامه افزود: از این تعداد ۶۱۱ نفر مرد (۸۵.۵ درصد) و ۱۰۴ نفر زن (۱۴.۵) هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران تصریح کرد: آمار زن ها همواره رو به افزایش است که مشارکتشان از ۱۳ درصد آغاز شده و اکنون این عدد رو به افزایش است.

ناصربخت گفت: از تعداد ۷۱۵ نفر ثبت نامی در انتخابات شورای شهر تهران ۱۷ نفر دارای پیشینه نمایندگی در ۴ دوره قبلی شورای شهر هستند، همچنین ۸۶ نفر دارای مدرک دکتری، ۳۳۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۲۰۱ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.

در چهارمین روز از برگزاری انتخابات شورای شهر تهران نیز برخی چهره های سرشناس و مشهور ثبت نام کردند که در ادامه می خوانید:

حبیب کاشانی (عضو فعلی شورای شهر تهران)

ابوالفضل قناعتی (عضو فعلی شورای شهر تهران)

حسام عقبایی (رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران)

انتخابات ریاست جمهوری تمام الکترونیکی برگزار نخواهد شد

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات کشور ضمنن بازدید از این ستاد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر در ۱۵۰ شهر و در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود یعنی اخذ رای و شمارش آرا هم به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی تاکید کرد: این ۱۵۰ شهر شامل اکثریت شهرهای دارای کرسی های ۷ و ۹ نفره می شود. انتخابات 

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری الکترونیکی برگزار نخواهد شد، گفت: منظوز از بیان این مطلب این است که دو فرآیند پایانی یعنی اخذ رای و شمارش آرا در این انتخابات الکترونیکی نخواهد بود و همانند سابق دستی انجام می گیرد.

نظر شما