شناسهٔ خبر: 134712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر کشور فرانسه در پی جنجال بر سر استخدام دخترانش استعفا کرد

فکل وزیر کشور فرانسه در پی جنجال بر سر استخدام دخترانش استعفا کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از یورو نیوز، جنجال بر سر استخدام اعضای خانواده وزیر کشور فرانسه را به استعفا از مقامش واداشت.

در پی آن متیاس فِکل، معاون تجارت خارجی الیزه جانشین او شد. این سیاستمدار ۳۹ ساله همکاری با کارزار انتخاباتی بنوا آمون، نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری را رها کرد و به وزارت کشور راه می یابد.

برونو لو رو، وزیر کشور فرانسه با این اتهام روبروست که دو دخترش را در حالی که دانش آموز و دانشجو بوده اند در امور پارلمانی به استخدام درآورده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این زمینه وزیر کشور فرانسه به ازای فعالیت دخترانش بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ طی ۱۴ قرار داد کوتاه مدت مجموعا ۵۵ هزار یورو به آنها پرداخته است. از این تعداد ده قرارداد مربوط به زمانی است که آنها ۱۵ تا ۱۶ ساله بودند.

وزیر کشور فرانسه ضمن رد این ادعا که اقدامش نادرست بوده گفت نمی خواهد این موضوع دولت را تحت تاثیر قرار دهد. او افزود: «من بحث و نظرها درباره اتهامات را دیدم و شنیدم؛ آنچه مرتبط با استخدام و بکارگیری دخترانم در طول سالهای تحصیلشان بوده. قراردهای رسمی آنها منطبق با خدمات قانونی پارلمانی بوده و به کار حقیقی آنها مرتبط است. آن زمان کار کردن با هم برای من خیلی مهم است و آنها هم در کارشان به نحوه سازنده ای عمل کردند. با توجه به فعالیت وقت گذرانی با هم خیلی آسان نیست.»

استخدام اعضای خانواده سیاستمدران پس از رسوایی فرانسوا فیون (نامزد راستگرا در انتخابات ریاست جمهوری در زمینه مشاغل ساختگی برای خانواده اش) به موضوع داغ رسانه ها در فرانسه تبدیل شده است.

نظر شما