شناسهٔ خبر: 134711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مشاور ترامپ: بازبینی برجام ادامه دارد، به توافق پایبندیم

ترامپ یک مقام ارشد کاخ سفید گفته است که دولت دونالد ترامپ فعلا به توافق هسته‌ای ایران (برجام) پایبند است و قصد دارد آن را در مورد ایران به طور سفت و سخت به اجرا بگذارد.

به گزارش «نماینده» به نقل از بی‌بی‌سی، کریستفر فورد، مدیر ارشد امور سلاح های کشتار جمعی و منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه (۲۱ دسامبر) در واشنگتن گفت که روند بازبینی در سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه، ایران و توافق هسته‌ای همچنان ادامه دارد اما تا زمانی که تصمیم تازه‌ای اتخاذ نشده آمریکا خود را به برجام متعهد می داند.

فورد گفت: "ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ایالات متحده اکیدا به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کند. ما همچنین سخت تلاش خواهیم کرد که ایران نیز همین کار را انجام بدهد. "

این مقام آمریکایی همچنین بر مقابله با آن چه "شیطنت‌های غیرهسته ای" ایران خواند تاکید کرد و گفت آمریکا در عرصه فعالیت‌های موشکی، حمایتش از گروه‌های به گفته وی تروریستی، بی‌ثبات کردن منطقه و نقض حقوق بشر، بر ایران فشار وارد خواهد آورد.

کاخ سفید اخیر نیز بر لزوم "اجرای سفت و سخت" برجام تاکید کرده بود.

در بیانیه کاخ سفید که یک روز پس از دیدار محمد بن سلمان معاون ولیعهد و وزیر دفاع عربستان با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صادر شد بر "اهمیت مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و در عین حال ادامه ارزیابی و اجرای سفت و سخت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) " اشاره شد.

این در حالیست که دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود برجام را "بدترین توافق تاریخ" می خواند و در مواردی خواهان فسخ آن شده بود.

نظر شما