شناسهٔ خبر: 134710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کره شمالی: از تحریم‌های آمریکا هیچ هراسی نداریم/ برنامه موشکی‌مان را دنبال می‌کنیم

کره شمالی یک دیپلمات کره شمالی بر عدم ترس و واهمه این کشور از تحریم های آمریکا تاکید کرده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، "چو میونگ نام" معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد: کره شمالی از اقدامات آمریکا برای تشدید تحریم ها هیچ هراسی ندارد و تسریع برنامه های موشکی و اتمی خود را دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدامات کره شمالی شامل توسعه "قابلیت و توانایی حمله اولیه پیشگیرانه" و توسعه موشک های بالستیک بین قاره ای خواهد بود.

این مقام ارشد کره شمالی افزود: حتی محرومیت از سیستم مالی بین المللی، ما را نخواهد ترساند یا هیچ اثری بر برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی نخواهد داشت.

وی تحریم های فعلی اعمال شده علیه کره شمالی را غیرانسانی ارزیابی کرده است. معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل در ادامه مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را محکوم و به شدت از اظهارات رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر به منطقه انتقاد کرده است.

وی اظهار داشت: همه چیزی که وزیر خارجه آمریکا درباره آن صحبت کرده، درباره اقدام نظامی آمریکا علیه کره شمالی بوده است.

کره شمالی ادعاهای واشنگتن و سئول درباره دفاعی بودن این مانورهای نظامی را رد کرده است. این مانورها شامل بمب افکن های هسته ای راهبردی و زیردریایی های اتمی است.

وی افزود: با توجه به این حجم گسترده از نیروهای نظامی که در مانورها شرکت کرده اند، ما نیز انتخاب دیگری نداریم جز اینکه روند سریع برنامه های موشکی و اتمی خود را ادامه دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه تاکید کرد: دولت ترامپ اعمال یک سری از تحریم های گسترده با هدف قطع ارتباط پیونگ با سیستم مالی بین المللی را مد نظر قرار می دهد.

این تحریم ها بخشی از رویکرد چند جانبه علیه کره شمالی است تا فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر این کشور افزایش یابد. این تحریم ها به خصوص بانک های چینی و شرکت هایی را هدف قرار خواهد داد که بیشترین همکاری تجاری را با کره شمالی دارند.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: توصیه های سیاستی در حال تدوین توسط اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید است و احتمالا طی هفته های آینده به ترامپ عرضه خواهد شد، احتمالا پیش از دیدار ترامپ با شی جین پینگ رئیس جمهور چین که قرار است اوایل آوریل برگزار شود. کره شمالی احتمالا یکی از مهمترین موضوعات این نشست خواهد بود.

نظر شما