شناسهٔ خبر: 134700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هرگونه اقدام نظامی در سوریه بدون موافقت دمشق تجاوز محسوب می‌شود

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با اشاره به طرح ائتلاف آمریکایی برای مشارکت در عملیات آزادسازی استان الرقه تأکید کرد: هرگونه اقدام نظامی در سوریه بدون موافقت دمشق تجاوز محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه خبری العالم، بشار اسد در گفتگو با رسانه های روسی اظهار داشت: این حق دمشق است که از مرزهای سوریه دفاع کند.  

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تصریح کرد: ما دفاع از مرزهایمان را تکلیف خود می دانیم.  

بشار اسد همچنین با اشاره به آمادگی دولت دمشق برای مذاکره با معارضان سوری تصریح کرد: آماده مذاکره در خصوص همه چیز از جمله قانون اساسی کشور هستیم.

وی همچنین به حمایت های روسیه از دولت سوریه اشاره کرده و گفت: حملات هوایی ارتش روسیه به مواضع تکفیریها کافی بود که ارتش سوریه بتواند در جبهه های مختلف و به ویژه در حلب و تدمر پیشروی کند.

اسد درباره خبرهای مطرح شده در خصوص طرح‌های نیروهای ائتلاف آمریکایی جهت آغاز عملیات رقه از ابتدای آوریل، گفت‌: هر گونه اقدام نظامی در سوریه بدون موافقت دولت غیرقانونی است و حضور هر سرباز خارجی در خاک سوریه تجاوز محسوب می‌شود، چه برای آزادسازی رقه و یا هر مکان دیگری باشد. دوما ما می‌دانیم که ائتلاف در جنگ با داعش یا تروریست‌ها جدی نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره گروه موسوم به کلاه سفیدها گفت‌: این گروه مدعی حمایت از غیرنظامیان در سوریه است در حالی که خودش بخشی از القاعده بوده و این از طریق شبکه عنکبوتی آن ثابت شده است. خود اعضای این گروه دست به کشتار می‌زنند و بر سر اجساد می‌رقصند، اما آنها در ‌عین ‌حال قهرمانان انسانی معرفی می‌شوند که اخیرا هم جایزه اسکار را به خود اختصاص دادند. این موضوع از آمریکا انتظار می‌رفت.

بشار اسد خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا تنها دو گانه نیست، ‌ بلکه چندگانه است. چه بسا که آنها ۱۰ معیار داشته باشد، چرا که در سیاست‌شان به ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی پایبند نیستند. آنها بر دیدگاه شخصی و منافع خاص خود متمرکز هستند.

وی در ادامه به تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر نابود کردن سامانه دفاع هوایی سوریه در صورت بازدارندگی در مقابل جنگنده‌هایش پاسخ داد و ابراز امیدواری کرد که روسیه مانع از تکرار حملات این رژیم به سوریه شود.

نظر شما