شناسهٔ خبر: 134693 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ظریف: آماده از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای هستیم

ظریف/2 وزیر امور خارجه گفت: این آمادگی را داریم که اگر آمریکا تصمیم بگیرد بدعهدی خود را به حدی برساند که ادامه برجام به سود کشور و منافع ملی نباشد بتوانیم به شرایط گذشته و حتی قوی‌تر از گذشته برگردیم.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد ظریف  در حاشیه سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران پیرامون اینکه پیش از این گفته شده بود در صورتی که برجام نقض شود اقدامات از سر گرفته خواهد شد، اظهار داشت: براساس دستوری که مقام معظم رهبری در نامه تایید برجام مطرح کردند، هیئت نظارت بر برجام تشکیل شده است، در این راستا مواردی را که ما در وزارت خارجه و دستگاه‌های دیگر احساس کردیم به معنی نقض برجام است به هیئت مورد نظر گزارش داده و هیئت پاسخ مناسب را بررسی می‌کند.

وی افزود: تدبیری که مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری صورت دادند مبتنی بر ایجاد شرایطی بود که اگر ما روزی تصمیم گرفتیم که منافع دنبال کردن برجام برای کشور قابل توجیه نیست همان روز، نه تنها به شرایط قبل بلکه به وضعیت قوی‌تر از گذشته برگردیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: یکی دو ماه قبل توانستیم پیشرفته‌ترین سانتریفیوژ کشور را که در زمان تصویب برجام تنها یک ایده بود به مرحله عملیاتی برسانیم.

وی با بیان اینکه امروز با سانتریفیوژی می‌توانیم غنی سازی کنیم که می‌تواند حدود ۲۰ برابر سانتریفیوژهای قبل تولید داشته باشد، تصریح کرد: ما هیچ نگرانی نداشته و آماده هستیم، امروز علی رغم بدعهدی آمریکا هنوز دنبال کردن، ادامه دادن و اجرای کامل برجام برای ایران قابل توجیه و پیگیری است.

ظریف خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند همواره بر عهد خود ایستاده و عهد شکنی نمی‌کند اما این آمادگی را داریم که اگر آمریکا تصمیم بگیرد بدعهدی خود را به حدی برساند که ادامه برجام به سود کشور و منافع ملی نباشد بتوانیم به شرایط گذشته و حتی قوی‌تر از گذشته برگردیم.  

نظر شما