شناسهٔ خبر: 134674 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جریمه ۴۰۰ هزارتومانی متخلفین/ توقیف ۷۲ساعتی خودروهای متخلف

سردار حمیدی رئیس پلیس راه کشور گفت: در کنار توقیف وسایل نقلیه رانندگان متخلف، جریمه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نیز برای اعمال قانون متخلفان در نظر گرفته شده است.

به گزارش «نماینده»، سردار محمدحسین حمیدی گفت: طرح پیمایش هوشمند تردد ناوگان در سال ۹۶ در حوزه ناوگان باری کشور نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود: تعداد یک هزار دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های کشور و یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه دوربین لیزرگان در پاسگاه‌های پلیس راه بر تردد خودروها در محورهای مواصلاتی نظارت دارند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس اظهارکرد: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی پلیس، علاوه بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت موجود پلیس راه، تعداد ۳ هزار نیرو به پلیس راه‌های کشور اختصاص داده شده است.

حمیدی در خصوص ابزارهای بازدارنده پلیس برای مقابله با متخلفان تصریح کرد: توقیف وسیله نقلیه تا ۷۲ ساعت، اعمال قانون وسیله نقلیه از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و ثبت نمرات منفی ابزارهای بازدارنده‌ای است که نسبت به رانندگان با تخلفات حادثه ساز اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به آماری مقایسه‌ای از ترددهای نوروزی امسال و سال گذشته اظهار داشت: در دو روز اول اجرای طرح نوروزی، شاهد افزایش ۲۰ درصد ترددها و سفرهای نوروزی بودیم که موج اول سفرها را رقم زد و پس از آن با فروکش کردن ترددهای جاده‌ای، از روز گذشته شاهد اوج‌گیری مجدد سفرها بودیم به نحوی که صبح روز گذشته (یکشنبه) ترافیک سنگینی در محورهای چالوس، هراز و همچنین رودبار رخ داد.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: به دنبال اوج‌گیری سفرهای نوروزی از صبح روز گذشته، آمار ترددهای بین شهری و جاده‌ای نشان می‌دهد که سفرهای نوروزی امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل با رشدی ۱۳ درصدی همراه بوده است.

نظر شما