شناسهٔ خبر: 134666 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مبارزه با تروریسم؛مقدمه راه‌حل سیاسی/معارضان سلاح را کنار بگذارند

بشار اسد/ رئیس جمهوری سوریه با تأکید بر لزوم کنار گذاشته شدن سلاح از سوی معارضان سوری، تصریح کرد: شرط ما برای گفتگو با معارضان کنار گذاشتن سلاح و پایبندی آنها به قانون اساسی کشور است.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری سانا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیأت پارلمانی مشترک روسی و اروپایی اظهار داشت: درگیری کنونی در سوریه، درگیری میان کشورهای حافظ حقوق بین الملل از جمله روسیه و چین با کشورهایی است که به دنبال نقض حقوق بین الملل هستند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: دولت دمشق همچنان به مبارزه با تروریسم به عنوان مقدمه تحقق راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران کشور می نگرد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین تأکید کرد که کنار گذاشتن سلاح و پایبندی به قانون اساسی از سوی طرف مقابل، شرط ما برای گفتگو با آن است.

اسد با بیان اینکه روند مصالحه در سوریه مورد حمایت ملت سوریه است اظهار داشت که این مصالحه نتایج مثبتی داشته است و جان بسیاری را حفظ کرده و اگر این حمایت نبود دولت نمی توانست به این روند ادامه دهد.

از سوی دیگر، اعضای هیأت پارلمانی مشترک اروپایی و روسی نیز بر اهمیت همکاری های بین المللی برای مبارزه با تروریسم در سوریه تأکید کردند.

نظر شما