شناسهٔ خبر: 134616 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گوش کارگران از وعده‌های انتخاباتی پر شده

ابوی دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: در زمان هر انتخاباتی وعده‌هایی برای رنگین شدن سفره کارگران داده می‌شود و گوش مردم دیگر از این قول‌ها پر شده است.

به گزارش «نماینده» هادی ابوی اظهار داشت: تعیین شدن مزد امسال هم جای ناراحتی و هم جای خوشحالی دارد جای خوشحالی برای اینکه نمایندگان کارگران نهایت تلاش خود را برای اینکه بیش از میزان تورم افزایش حقوق را در نظر بگیرند انجام دادند.

وی بیان کرد: جای ناراحتی هم برای این دارد که هم کارگران هم کارفرمایان و هم مسئولان این را می‌دانند که با این ارقام نمی‌توان زندگی کرد و به همین علت است که سقف حقوق مدیران را هم ۲۴ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور تأکید کرد: در این میان برای بهبود وضعیت معیشت کارگران با توجه به اینکه مشکل کارفرمایان برای بالا نبردن میزان حقوق و دستمزد مشکلات نقدینگی است بهتر است مجلس و دولت با هم به این موضوع ورود داشته باشند به‌عنوان مثال مجلس می‌تواند بندهای تشویقی برای کارفرمایانی که اشتغال مناسب ایجاد کرده‌اند و تعدیل نیرو نداشته‌اند در نظر بگیرند تا میزان نقدینگی آنها بالا رود و بتوانند به کارگران خود کمک کنند.

ابوی خاطرنشان کرد: یا اینکه دولت در گرفتن وجوهات مربوط به خود قدری تخفیف قائل شود تا کارفرمایان بتوانند به وضعیت معیشتی کارگران خود بیشتر رسیدگی کنند زیرا آنها هم به پایین بودن میزان حقوق و دستمزد اذعان دارند.

وی با ابراز اینکه نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در اقلیت قرار دارند، تأکید کرد: دولت برای حمایت از کارگران باید ورود داشته و برای اشتغال  و بهبود معیشت آنها برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دهد زیرا در هر انتخاباتی این موضوع گفته می‌شود که سفره کارگران رنگین‌تر می‌شود اما عملاً چیزی از این موضوع دیده نمی‌شود و باید گفت که گوش کارگران دیگر از این وعده‌ها پر شده است.

نظر شما