شناسهٔ خبر: 134570 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ثبت ۶۰ مصدوم در سراسر کشور/آخرین جزئیات انفجار در اسلامشهر

چهارشنبه سوری رییس اورژانس کشور در جمع خبرنگاران در بیمارستان مطهری گفت: در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری ۲ نفر از ناحیه دست و صورت مصدوم و یک نفر دیگر مرخص شده است و در حال حاضر ۴ نفر نیز بستری است.

به گزارش «نماینده»، حوادث شب چهارشنبه آخر سال از مواردی است که هر ساله موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به برخی افراد و خانواده‌ها می‌شود. سال گذشته در حوادث مربوط به این شب حدود ۳۰۰ نفر از هموطنان مصدوم شدند که این مصدومیت‌ها منجر به قطع عضو چندین نفر و بستری شدن ده‌ها نفر شد. با این حال شب چهارشنبه آخر سال ۹۵، با راه اندازی کمپین‌های «نه به چهارشنبه سوری پرخطر» از میزان حوادث منجر به فوت و مصدومیت کاسته شد.

آخرین اخبار از حوادث شب چهارشنبه آخر سال ۹۵ (به ترتیب تازه‌ترین خبرها) به شرح زیر است:

مصدومیت ۵۵ نفر در تهران و ۹۰ نفر در سرتاسر کشور

بر اساس اعلام مقامات اورژانس تا ساعت ۲۳ امشب، ۵۵ نفر در تهران و ۹۰ نفر در سرتاسر کشور بر اثر حوادث چهارشنبه سوری مجروح شده‌ و با آمبولانس به مراکز درمانی فرستاده شده‌اند.

توقیف خودروهای هنجارشکن در پایتخت

مسئولان قرارگاه مشترک پلیس تهران از توقیف ۵۴ خودروی هنجار شکن در پایتخت خبر دادند.   این خودروها تا پایان تعطیلات در پارکینگ پلیس می‌مانند.

ترافیک در حوالی بیمارستان فارابی/ مراجعه ۱۸۶ مصدوم به این بیمارستان

ترافیک در خیابان کارگر جنوبی حوالی بیمارستان فارابی به شدت سنگین است. ماموران پلیس راهور در محل حضور دارند و از توقف خودروها به صورت دوبل جلوگیری می کنند. تردد در حوالی این مرکز درمانی، به دلیل تعداد بالای حادثه‌دیدگان حوادث ۴ شنبه آخر سال است که از ناحیه چشم  و بینایی دچار حادثه شده‌اند.

تا کنون ۱۸۶ نفر به دلیل حوادث ناشی از چهار شنبه سوری در بیمارستان فارابی پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

مصدومیت یک آتش‌نشان از ناحیه چشم

یک آتش‌نشان به دلیل اصابت ترقه از سوی چند جوان که در حال آتش‌بازی بودند، از ناحیه چشم راست دچار آسیب‌دیدگی شد و بلافاصله به بیمارستان فارابی منتقل شد.

افزایش سه برابری پاسخگویی آتش‌نشانی به تماس‌های مردمی

شریف زاده مدیرعامل آتش‌نشانی تهران گفت: مأموران آتش‌نشانی به صورت صددرصدی در آماده‌باش کامل هستند و ظرفیت پاسخگوی به سامانه ۱۲۵ به سه برابر افزایش پیدا کرده تا در صورت بروز حوادث آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند.

فوت جوانی ۲۷ساله در تهران

مرد ۲۷ ساله‌ دیگری نیز که در جریان حادثه انفجار مواد محترقه در محله پیروزی تهران هر دو دست و دو پای خود را از دست داده بود، در بیمارستان فوت کرد.

انجام ۲ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با چهارشنبه سوری

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران درباره حوادث چهارشنبه سوری گفت: تا کنون آتش نشانی تنها در ۲ حادثه مربوط به انفجار و آتش سوزی حاضر شده و جمعا ۶ مصدوم را تحویل نیروهای اورژانس حاضر در محل حادثه داده است.

وی افزود: حادثه اول مربوط به انفجار در محله باغ آذری بود که طی آن دو نوجوان مصدوم شدند و در حادثه دوم که در محله پیروزی رخ داد نیز ۴ جوان با متوسط سنی ۱۸ تا ۲۴ سال در حال ساخت ترقه در پشت بام بودند که بر اثر انفجار هر ۴ تن مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

ملکی ادامه داد: از نخستین ساعات امروز نجات گران آتش نشانی در ۱۱۴ عملیات شرکت داشته‌اند که تنها دو عملیات مربوط به حوادث ناشی از چهار شنبه سوری بود.

کاهش ۶۰ درصدی حوادث چهارشنبه سوری

سردار ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران از کاهش ۶۰ درصدی حوادث ۴شنبه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: با توجه به تمهیدات پلیس، از ابتدای اسفندماه تا کنون در زمینه کشف مواد محترقه افزایش کشف داشته ایم و نسبت به حوادث رخ داده شده تاکنون شاهد کاهش ۶۰ درصدی هستیم.

مصدومیت کودک ۴ ساله در تهران

کم سن و سال‌ترین فرد آسیب دیده در حوادث امسال یک کودک ۴ ساله بود که به بیمارستان فارابی منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت و کهن سالترین فرد حادثه دیده هم یک مرد ۶۰ ساله بود که به دلیل سوختگی در بخش اورژانس بیمارستان مطهری پذیرش شده است.

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و انتظامی

ز محل ستاد خبری آتش نشانی، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین آمار کشته شدگان و مصدومان حادثه چهار شنبه سوری در سراسر کشور گفت: یک کشته در تهران گزارش شده که بنا بر اطلاعات واصله وی یک نوجوان ۱۳ ساله بود که در یکی از بیمارستان های جنوب پایتخت بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.

وی درباره شمار مصدومان نیز گفت: تا کنون ۶۰ نفر در سراسر کشور به عنوان مصدوم به بیمارستان منتقل شده اند و تحت پوشش درمان های اورژانسی قرار گرفته اند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های امدادی و انتظامی در کنار نیروهای خدماتی در سراسر کشور در حالت آماده‌باش هستند تا این شب با کمترین حادثه و خسارت پشت سر گذاشته شود.

ثبت ۶۰ مصدوم در سراسر کشور

کولیوند، رییس اورژانس کشور در جمع خبرنگاران در بیمارستان مطهری گفت: در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری ۲ نفر از ناحیه دست و صورت مصدوم و یک نفر دیگر مرخص شده است و در حال حاضر ۴ نفر  نیز بستری است. تا این لحظه تعداد ۶۰ مصدوم در کشور ثبت شده که از این تعداد ۷ نفر آنان زن هستند.

وی گفت: خوشبختانه امروز جوانان نشان دادند که به قول‌شان در کمپین نه به چهارشنبه سوری پایبند بودند.

۲۱ نفر در تهران مجروح شدند

از قرارگاه مشترک پلیس تهران بزرگ، تاکنون ۲۱ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری در تهران مجروج شده‌اند که از این تعداد، ۱۲ تن در بیمارستان بستری شده و چهار مصدوم نیز در حال انتقال به بیمارستان هستند. پنج مصدوم نیز به شکل سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

فوت نوجوان ۱۳ ساله

فوت پسر ۱۳ ساله در بیمارستان اتفاق افتاده است. این مصدوم در پی آسیب دیدگی در جریان استفاده از مواد محترقه به بیمارستان منتقل شده بود که روی تخت بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد. بازپرس کشیک قتل گفت: هنوز خبری در مورد فوت این نوجوان به من اعلام نشده است اما این خبر توسط قرارگاه تهران بزرگ تایید شده است.

امیر حسین ۱۳ ساله در جریان حوادث چهار شنبه سوری از ناحیه سر و سینه دچار جراحت شدید شده بود که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما با وجود تلاش کادر درمانی بیمارستان، فوت کرد.

انفجار در منزل مسکونی

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد آتش نشانی تهران، گفت: ساعت ۱۹ انفجار در ساختمان مسکونی در خیابان پیروزی خیابان اول نیروی هوایی اعلام شد که دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: حادثه در یک مجتمع ۵ طبقه رخ داد و در قسمت پشت بام ۴ جوان ۱۸ تا ۲۰ سال در حال ساخت مواد منفجره بودند که دچار حادثه شدند.

ملکی ادامه داد: در محل حادثه هر ۴ جوان دچار مصدومیت شده بودند که حال یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی آتش نشانی تهران با اعلام اینکه هر ۴ مصدوم از زیر آوار و آتش ناشی از انفجار مواد محترقه نجات پیدا کردند، افزود: هر ۴ مصدوم تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه شدند و در حال حاضر نجات گران آتش نشانی در حال ایمن سازی محل حادثه هستند.

ملکی گفت: خوشبختانه حریق در این حادثه شدید نبود و مهار شد.

۵۷ مصدوم حوادث چهارشنبه سوری

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، از مصدومیت ۵۷ نفر در حوادث چهارشنبه آخرسال خبر داد و گفت: ۴۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۴ نفر در محل مداوا شده اند.

وی افزود: یک مورد آسیب شدید چشمی در ارومیه، دو مورد قطع انگشت در تهران و ارومیه و سه مصدوم بدحال در اراک داشته ایم.

خالدی ادامه داد: از صبح امروز تا کنون ۵۷ مصدوم در کشور گزارش شده است که ۵۰ نفر آنان مرد و ۷ نفر خانم بوده اند.

سخنگوی اورژانس کشور، بیشترین آسیب ها را سوختگی عنوان کرد و  افزود: پارگی و بریدگی اندام ها از دیگر آسیب هایی بوده که گزارش شده است.

آخرین جزئیات انفجار در اسلامشهر

حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران درباره آخرین جزئیات انفجار در اسلامشهر، گفت: در ساعت ۱۸:۱۰ امروز حادثه انفجار به سامانه ۱۱۵ اعلام شد و به دنبال آن تیم‌های امدادی به محل حادثه واقع در محدوده اسلامشهر نبش خیابان ۲۲ اعزام شدند.

وی افزود: شدت حادثه به حدی بود که بخشی هایی از این ساختمان دچار خسارت شده بود.

عباسی از مصدوم شدن دو مرد ۲۵ و ۳۰ ساله در پی این حادثه خبر داد و گفت: این افراد که دچار سوختگی حدودا ۵۰ درصدی شده بودند، از سوی تکنسین‌های اورژانس شهدای هفتم تیر منتقل شدند.

سخنگوی اورژانس تهران افزود: علت این حادثه  انفجار مواد محترقه دست‌ساز بود.

مصدوم شدن پسر ۲۳ ساله

پسر ۲۳ ساله در محله نازی آباد به دلیل اسیب دیدگی از ناحیه چشم چپ به بیمارستان فارابی منتقل شد این مصدوم نیز در حال تماشای مراسم اتش بازی بود که مورد اصابت مواد محترقه قرار گرفت به گزارش اورژانس مصدوم جوان از ناحیه چشم چپ دچار اسیب دیدگی جدی شده است.

آتش‌نشانی تاکنون عملیاتی نداشته است

سید جلال ملکی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهر تهران، گفت: تا کنون هیچ حادثه ای مبنی بر اعزام نیروهای آتش نشان به محل گزارش نشده است. البته این خبر تلاش امدادگران اورژانس را رد نمی کند خیلی از اتفاقاتی که در تهران رخ می دهد برای افرادی است که در حاشیه خیابان ایستاده اند و مشغول تماشای مراسم اتش بازی هستند که خب در صورت بروز حادثه ماموران امدادی اورژانس نسبت به مداوا و با اعزام انها به مراکز درمانی اقدام می کنند.

ملکی افزود نیروهای مستقر در میادین و خیابان های شهر تهران تا پایان مراسم چهارشنبه سوری ادامه دارد.

ثبت نخستین مجروحان چهارشنبه سوری

نخستین مجروح چهارشنبه سوری امسال در بیمارستان فارابی بستری شد.

فرد حادثه دیده مردی جوان است که در حال تماشای آتش بازی در نزدیکی وی یک نارنجک دست ساز منفجر شده بود که در پی انفجار این نارنجک دست ساز، چشم مرد حادثه دیده دچار جراحت شد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

دکتر موسوی رییس مرکز اورژانس تهران گفت تاکنون ۲۷ نفر مصدوم به بیمارستان های تهران منتقل شده اند که از این تعداد ۴ نفر زن و مابقی آنها مرد هستند

استقرار تیم‌های آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر

تیم های آتش نشانان و عوامل اورژانس تهران با استفاده از تجهیزات خودرویی و سایر امکانات  در میادین و مراکز اصلی و پرازدحام تهران مستقر شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: حدود سه هزار آتش نشان در بیش از یک هزار نقطه از جمله میادین، مراکز تجاری، تفریحی و سایر اماکن پر ازدحام مستقر شدند.

سید جلال ملکی گفت: استقرار آتش نشانان از ساعت ۱۶ عصر امروز و تا پس از عادی شدن مراسم جشن چهارشنبه سوری ادامه دارد.

وی از همه شهروندان درخواست کرد برای حفظ ایمنی خود و مراسم با آتش نشانان همکاری داشته باشند.

انفجار در منزل مسکونی

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران در جمع خبرنگار ان حاضر در ستاد آتش نشانی تهران، گفت: ساعت ۱۸ و ۲۲ دقیقه حادثه انفجار در باغ آذری اعلام می شود حادثه در یک منزل دو طبقه اتفاق افتاد که دو نوجوان در داخل ساختمان بودند حریقی صورت نگرفته بود و هر دو مصدوم به بیمارستان منتقل شدند اما خوشبختانه آسیب جدی ندیدند.

وی با اعلام اینکه در این حادثه بخش هایی از ساختمان دو طبقه مسکونی دچار تخریب شده است، افزود: در حال حاضر نیروهای اورژانس و آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند و عملیات ایمن سازی ادامه دارد.

۷ فوتی در کشور

مجتبی خالدی سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به اینکع بیشترین آمار حادثه دیدگان چهارشنبه پایان سال به ترتیب به استان های اردبیل، اراک و اصفهان اختصاص دارد، افزود: یک نفر در ارومیه دچار آسیب دیدگی شدید چشم شده است و یک نفر نیز دچار قطع انگشت و در تهران نیز گزارش های غیر رسمی از قطع شدگی داریم ولی هنوز تایید نهایی نشده است.

خالدی گفت: از روز ۱۷ اسفند که نخستین گزارش‌های حوادث چهارشنبه پایان سال را داشتیم شاهد ۵۸ مصدوم که ۴۹ مرد و ۹ زن بودیم و ۷ نفر نیز در این حوادث جان باخته بودند.

نظر شما