شناسهٔ خبر: 134556 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

منتقدان کیلویی حرف می‌زنند/ کار رسانه ملی سخیف است

نوبخت/2 سخنگوی دولت گفت: منتقدان می‌توانند چالش کنند، اما وقتی آمار رسمی ارائه می‌شود عده‌ای کلی‌گویی می‌کنند که این‌گونه نیست و با این کار شبهه القا می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در آخرین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال ۹۵، اظهار داشت: در سال ۹۵ از دو طریق تلاش کردیم چرخه اقتصادی را فعال کنیم. در بخش غیردولتی با اعطای تسهیلات و در بخش دولتی از طریق اعتبارات این هدف را دنبال کردیم.

وی با ارائه گزارشی در این زمینه گفت: در سال ۹۵ برای ۲۲ هزار و ۸۰۵ واحد صنعتی ۱۶ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش پرداخت شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به برخی انتقادات منتقدان دولت، یادآور شد: منتقدان می‌توانند چالش کنند، اما وقتی آمار رسمی ارائه می‌شود عده‌ای کلی‌گویی می‌کنند که این‌گونه نیست و با این کار شبهه القا می‌کنند. برخی کیلویی حرف می‌زنند که این جواب علمی و کارشناسی نیست. ایجاد شک و تردید امروز مد شده و هر چیزی از سوی منتقدان "نه" گفته می‌شود. بلافاصله با ۴ نفر مصاحبه می‌کنند که آیا شما این اثر اقتصادی را حس کردید؟ آنها هم می‌گویند "خیر" و بعد می‌نویسند حس نشد!

نوبخت در انتقاد به عملکرد رسانه ملی نیز گفت: انتظار از صدا و سیما بالاست؛ اینکه سراغ ۴ نفر برویم، مصاحبه کنیم و بگوییم این آمار درست نیست، جواب کارشناسی نخواهد بود و کار سخیفی است. خب به سراغ سفره مردم بروید؛ صدا و سیما نقش دانشگاه دارد و باید مستندسازی کند، نه اینکه فقط با ۴ نفر مصاحبه کند.

وی با اشاره به عملکرد دولت در زمینه کشاورزی، افزود: همین کشاورزی را ببیند، امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰  تن گندم خریداری شده است. بروید اثر آن ۱۶ هزار میلیارد تومان را بررسی کنید که به سفره مردم رفته یا خیر؟

سخنگوی دولت تصریح کرد: اینکه از محله لاله‌زار یکی را پیدا و مصاحبه کنید که اثرش در سفره رفته یا خیر درست نیست. در فضای مجازی شاید منتقدان شبهه‌افکنی کنند، اما این کار زیبنده صداوسیما نیست، البته رئیس و معاونان صدا و سیما انسان‌های زحمت‌کشی هستند، انتظار داریم مسیر درستی را برای ارزیابی در اختیار مردم قرار دهند، نه اینکه شبهه‌افکنی کنند، لذا ما این کار صداوسیما را تخریب دولت می‌دانیم نه تبیین.

نوبخت در ادامه این نشست درباره انتشار نامه احمدی‌نژاد به روحانی، خاطرنشان کرد: انتظار نیست جواب داده شود. ایشان (احمدی‌نژاد) دست به نامه شدنش به رؤسای جمهور خوب است. پرداختن به این مسئله وقت‌مان را می‌گیرد.

این خبر در حال تکمیل است...

نظر شما