شناسهٔ خبر: 134545 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مسکن‌های مهر بدون متقاضی خوابگاه دانشجویی می‌شود

مسکن مهر قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بدون متقاضی بودن ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر از برنامه‌ریزی برای واگذاری این واحدها به پیمانکاران و تبدیل آنها به خوابگاه دانشجویی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه تحویل، اسکان و افتتاح ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر پردیس اظهار کرد: تاکنون از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.  

وی با بیان اینکه حدود ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده، تصریح کرد: از این تعداد ۱۹ هزار واحد در بافت فرسوده قرار دارد و ۲۵۵ هزار واحد دیگر نیز نیمه‌تمام است که ۶۵ درصد آنها دارای مشکلات عدیده‌ای هستند.  

اصغری با اشاره به اینکه به دنبال مشتری برای واحدهای بدون متقاضی هستیم، افزود": حدود ۱۱۰ هزار واحد بدون متقاضی است که در نظر داریم یا این تعداد واحد را به پیمانکاران واگذار کنیم یا اینکه آنها را تبدیل به خوابگاه دانشجویی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این واحدها نیمه‌تمام باقی نمی‌ماند و آنها را می‌سازیم، یادآور شد: در دولت یازدهم ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل شده است و علاوه بر این سند اعیانی ۵۴ درصد واحدهای مسکن مهر صادر شده است.  

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای وزارتخانه‌ها یادآور شد:‌ از این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته که وزارت راه نیز این مبلغ را در اختیار شهرهای جدید قرار داده است.  

اصغری با یادآوری اینکه شهرهای جدید نیز ۱۳۰ میلیارد تومان را به دلیل اهمیت در اختیار شرکت عمران پردیس قرار داده است، بیان کرد: همه دستگاه‌هایی که در قانون ساماندهی آمدند باید به تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر کمک کنند.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار واحد آماده افتتاح داریم که به دلایل جزیی کار افتتاح را پس از عید انجام می‌دهیم، بیان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تهران ۲۵۰۰ واحد آماده افتتاح است.  

نظر شما