شناسهٔ خبر: 134513 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فردا

۴ کاندیدای جبهه یکتا سازوکار جمنا را پذیرفته‌اند

محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه جبهه یکتا در حال حاضر با جبهه مردمی همکاری می کند، گفت: فعلا ۴ نفر از دوستان در معرض رای مجمع ملی دوم در ۱۷ فروردین هستند هرکدام جزو ۵ نفرمنتخب قرارگرفتند با جدیت بیشتر وارد عرصه رقابت می شوند.

به گزارش «نماینده»، پس از اتمام دوره وزارت به محل کار اصلی خود دانشکده الهیات دانشگاه تهران که ازسال ۶۹ عضوهیئت علمی است، بازگشت و به تدریس ادامه داد. از سیاست دور نشد. با تعدادی از افراد کابینه دولت نهم ودهم جبهه یکتا را تشکیل داد و در حال حاضر نیز از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) است که در حال بررسی و تلاش برای رسیدن به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هستند.
سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم در ظهر یکی از روزهای زمستان در دفتر کارش پذیرای ما بود و با صبر و حوصله به تک تک سوالات مان پاسخ داد. از نقد دوره های مختلف در وزارت فرهنگ گرفته تا ارزیابی کارنامه خود و حضور یکتا در عرصه سیاسی کشور.
بخشی از این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:
چرا جبهه یکتا نتوانست در عرصه کشور نقش آفرینی مورد انتظار را داشته باشد؟
یکتا  به عنوان یک حزب سیاسی به عرصه کشور ورود پیدا نکرد؛ این تصمیم براساس نظر برخی دوستان بود که البته نظر شخصی بنده این بود که در وزارت کشور این مجموعه را به ثبت برسانیم و به طورگسترده و فراگیر درسطح کشور فعالیت کنیم اما برخی دوستان می گفتند ما جبهه گفتمانی هستیم نه یک تشکل و حزب مثل دیگر احزاب و در همین حد می توانیم بر روند امور اثرگذار باشیم و وظیفه خود را انجام دهیم. به هرحال در برنامه های متعدد دوستان ما حضور داشته و فعال هستند مثلا در شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دکتر حاجی بابایی به عنوان عضو هیئت موسس حضور داشت و بنده هم با انتخاب مجمع ملی عضو شورای مرکزی این جبهه فراگیر شدم و دیگر دوستان هرکدام فعالیت موثرخود را دارند از جمله آقایان حاج بابایی، بذرپاش، رستم قاسمی و زاهدی در شمار ۱۴ کاندیدای جبهه مردمی برای ریاست جمهوری هستند.
آیا یکتا در شهرستان ها هم حضور دارد؟
با استان ها و افراد مختلف ارتباط داریم؛ اما اینکه به عنوان تشکل سیاسی عضو گیری کنیم و در هر استان فردی به عنوان نماینده ما باشد اقدام نکردیم و اصلا چنین تصمیمی اتخاذ نشده است که مانند حزب موتلفه اسلامی یا جامعه اسلامی مهندسین یا حزب کارگزاران بخواهیم تشکیلات کشوری داشته باشیم، ما جلسات منظم هفتگی داریم و هر یک از اعضاء در حوزه تخصصی و تجربی خود تاثیرگذار هستند.
آیا یکتا در انتخابات پیش رو کاندیدای مستقل انتخاب می کند؟
جبهه یکتا در حال حاضر با جبهه مردمی همکاری می کند. فعلا ۴ نفر از دوستان در معرض رای مجمع ملی دوم در ۱۷ فروردین هستند هرکدام جزو ۵ نفرمنتخب قرارگرفتند با جدیت بیشتر وارد عرصه رقابت می شوند.  
آیا یکتا ساز و کار وحدت پیش بینی شده در جمنا را پذیرفته است؟
در واقع همکاری با جبهه وجود دارد و ۴ کاندیدای مذکور سازوکارجبهه مردمی را پذیرفته اند. سعی و امید داریم با فضل الهی و همکاری دیگر عناصر دلسوز و ولایتمدار به کاندیدای واحد برسیم؛ زیرا دلیل عمده شکست در سال ۹۲ تفرقه ای بود که وجود داشت. کاندیداهای متعدد جریان اصولگرایی موجب سردرگمی مردم شدند و  حتی در مناظره ها یکدیگر را تخریب کردند و این آسیب بزرگی وارد کرد. اما این بار باید به گزینه واحد برسیم تا تحولی در کشور ایجاد شود؛ وگرنه ادامه وضع موجود یعنی مشکلات و چالش های اقتصادی و معیشتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همین طور ادامه پیداکند و وضع بدترهم بشود. با این رویه ای که دولت در پیش گرفته، دست اندرکاران فعلی نمی توانند برای کشور منجی باشند؛ اما در سال ۹۲ طوری شعار دادند و حرف زدند که امیدواری در مردم ایجاد شد که هم مشکلات رفع خواهد شد و هم از جایگاهی در منطقه و سطح جهانی برخوردار خواهیم شد و روابط خوبی با همه دنیا خواهیم داشت که این شعارها و وعده ها تحقق پیدا نکرد.
نسبت یکتا با آقای احمدی نژاد چگونه است و وی در جلسات شما شرکت می کند؟
یکتا، جبهه مستقلی است. ما با غالب شخصیت های کشور ارتباط و تبادل نظر داریم؛ اما اینکه بگوییم یکتا به فرد خاصی وابسته است؛ نه اینطور نیست. آقای احمدی نژاد به عنوان فردی که خدمات فراوانی در کشور داشتند، جمعی را به عنوان تبیین گفتمان امام و رهبری تشکیل داده اند و اقدامات و برنامه های خاص خود را دارند.
با توجه به حضور کاندیدای جریان احمدی نژاد در انتخابات موضع یکتا تغییری خواهد کرد؟
معرفی آقای بقایی تغییری در مواضع یکتا و فعالیت کاندیداهای ما نخواهد داشت.
بالاخره اسم شما از لیست تحریم ها خارج شده است یا نه؟
چیزی به ما نگفتند؛ ما که نه به آمریکا و نه به اروپاسفر می کنیم مشکلی هم نداریم! تازه در دوره پسابرجام ورود همه ایرانیها فعلا به آمریکا منع شده است! زمانی بود که اسامی برخی مسئولان را گفتند وزیر ارشاد و رئیس صدا و سیما هم مشمول این تحریم شدند، به عنوان اینکه ما کار نظارت در بحث فرهنگ، رسانه و هنر را انجام می دادیم  و به عنوان نقض حقوق بشر! گفتند که اموال ما را در خارج مسدود و مصادره می کنند، ماهم اعلام کردیم هرچه داریم مال شما باشد!!

نظر شما