شناسهٔ خبر: 134464 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نگاه سودمحوری و درآمدزایی در مدیریت پتروشیمی باعث بروز خسارتی ۴ هزارمیلیارد تومانی شد

پورمختار/* عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است به علت هزینه بردار بودن اجرای راهکارهای پدافند غیرعامل، از انجام آن در واحدهای پتروشیمی سر باز زده می شود.

به گزارش«نماینده»، محمد علی پورمختار در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان ارائه گزارش کمیسیون انرژی در خصوص حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای بندر ماهشهر اظهار داشت: مجموع دلایل عنوان شده کمیسیون انرژی در خصوص بروز این حادثه حاکی از عدم وجود امکانات لازم برای اطفای حریق و استفاده نادرست و نابجا از دستگاه ها بود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس با بیان اینکه ضعت مدیریت بسیارمهم بوده و افراد خاطی باید پاسخگو باشند تصریح کرد: این حادثه خسارت ۴ هزارمیلیارد تومانی داشت و عدم تولید ۲۰ ماهه این واحد پتروشیمی نیز خسارت دیگری است.

وی افزود: متاسفانه نگاه سودمحوری و درآمدزایی برای جلب رضایت سهامداران در مدیریت وجود دارد اما کمترین هزینه برای نگاه داشت فنی و نگاه داشت نیروی انسانی صورت نمی گیرد لذا مسئولان باید در برابر  دستگاه قضایی پاسخگو باشند و کمیسیون نیز مدارک و اسناد موجود را به مرجع قضایی ارسال کند تا نسبت به جبران خسارت اقدام شده و رأی صادر شود چرا که صرفا ارائه گزارش باعث توقف این حوادث نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل راهکارهایی برای مقابله با اتفاقات و حوادث دارد اما به علت هزینه بردار بودن از اجرای آن سر باز زده می شود همچنین با وجود رد هرگونه اقدام خرابکارانه در این حادثه لازم است به جریان نفوذ در کشور توجه ویژه شود.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اظهارات پورمختار گفت: گزارش کمیسیون انرژی در خصوص این حادثه به بالاترین مقام حوزه نفت یعنی وزیر نفت ارسال شده و در صورت درخواست کمیسیون انرژی موضوع به کمیسیون اصل نود می رود.

نظر شما