شناسهٔ خبر: 134462 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مدیران پروازی در صنعت، فضای بی تفاوتی را در زیرمجموعه خود حاکم می کنند

علی گل‌مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با وجود مدیران پروازی و عدم حضور آنها در محلی که صنعت در آن واقع شده فضای بی تفاوتی حاکم خواهد شد.

به گزارش«نماینده»، علی گلمرادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان ارائه گزارش کمیسیون انرژی در خصوص حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای بندر ماهشهر اظهار داشت: این موضوع نشان داد که در مدیریت ریسک به این مفهوم که امکانات و تدارکات لازم قبل از رخ دادن حادثه به شدت مشکل داریم همچنین در مدیریت بحران به مفهوم اقدامات بعد از حادثه نیز سردرگم هستیم و در امداد و نجات نیز باید فکری اساسی شود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نکات برجسته اتفاق اخیر که در جلسات پیگیری و کمیسیون به وضوح شاهد آن بودیم این است که در صنعت نفت و انرژی کم کاری می شود و سازمان ها به مسئولیت اجتماعی خود بی توجه هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با وجود مدیران پروازی و عدم حضور آنها در محلی که صنعت در آن واقع شده فضای بی تفاوتی حاکم خواهد شد، همچنین مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت دچار مشکل است زیرا کارکنان رده پایین که مسئولیت ایمنی صنعت را بر عهده دارند یک دهم یا یک بیستم مدیران حقوق دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه مجلس دهم اجازه نمی دهد روش های غلطی مانند زد و بند سیاسی درصنعت نفت رخ دهد گفت: وزارت نفت بایددر خصوص این حادثه پاسخ درست ارائه کند زیرا سوء مدیریت ها در این حادثه با وضوح قابل مشاهده است.

نظر شما