شناسهٔ خبر: 134459 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم تحقق خواست و اراده مردم در انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری

ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر تحقق خواست و اراده مردم در انتخابات سال آتی، گفت: مجلس بر اساس قانون در جایگاه نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا وظیفه خود را به نحو احسن انجام خواهد داد.

به گزارش«نماینده»؛ علی ابراهیمی در صحن علنی امروز ( یک شنبه، 22 اسفند ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با یادآوری روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا، خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان سرافراز ایران اسلامی، گفت: اعتماد مردم به وکلای خود فرصتی گران‌بها در راستای بهبود شرایط توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است، برای ارج نهادن به این اعتماد انجام اقداماتی نظیر شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و عدالت در رفاه اجتماعی ضروری است به نحوی که بتوان زمینه بروز هر گونه سواستفاده مالی را از طریق تصویب یا اصلاح قوانین موجود بر فرصت‌طلبان بست.

برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی بدون توجه به جایگاه آنها

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد موانع بر سر راه فرصت‌طلبان از این رو که دگر بار در این مرز و بوم شاهد حوادث ناگواری چون اختلاس‌ها، فرار از مسئولیت‌ها، دریافت حقوق‌های نجومی، ایجاد فرصت برابر و برخورداری از رانت و ویژه خواری نباشیم، ضروری است. دستگاه قضایی نیز باید با مفسدان اقتصادی بدون توجه به جایگاه آنها برخورد قاطع نماید زیرا ملت عزیز هیچ‌گاه این نوع رفتارها را بر نتابیده و قطور شدن ریشه‌های فساد نیز سبب عدم اعتماد و ضربات جبران ناپذیری به اصل نظام مقدست خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری باید حضور پر شکوهی داشته باشند، افزود: جلوه زیبای مردم سالاری دینی با این اقدام باید نمایش گذاشته شود، متولیان برگزاری انتخابات در به تحقق رسیدن خواست و اراده مردم تمام دقت و تلاششان را باید به کار گیرند، مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس قانون در جایگاه نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا وظیفه خود را به نحو احسنت انجام خواهد داد.

بیکاری و ضعف خدمت‌رسانی حق مردم شازند نیست

ابراهیمی در ادامه یادآور شد: افتخار نمایندگی مردمانی نصیبم شده که در عین تلاش‌گری، صفا و صداقت همواره از کم‌توجهی مسئولان رنج بردند و چشم به راه اقداماتی چاره ساز در مسیر تحول و توسعه هستند، شهرستان شازند با داشتن نیروی انسانی توانمند، منابع سرشار طبیعی، مزیت‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و علی رقم واقع شدن در حوزه مرکزی کشور شاهد شرایط نامطلوب اقتصادی، بیکاری جوانان، امکانات ضعیف بهداشتی و درمانی، فرهنگی و آموزشی، ورزشی و تفریحی، حمل و نقل جاده‌ای پرخطر و راه‌های مواصلاتی غیر قابل قبول می‌باشد اما با وجود امکانات مذکور حق مردم شریف شازند بیکاری و ضعف خدمات‌رسانی در ابعاد مختلف نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات دولت در مهار تورم، مذاکرات برجام، سیاست خارجی، بازگشت سهم صادرات ایران از اُپک، بهبود فضای سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری، ادامه داد: با این شرایط ضروری است که نسبت به رفع معضل بیکاری اقدامات جدی و پایداری صورت گیرد تا بیش از این شاهد نگرانی خانواد‌ها برای اشتغال جوانان نباشیم.

ضرورت تعیین تکلیف اراضی کشاورزی/ اختلافات بین اراضی سبب دمتوسعه سرمایه گذاری شده است

وی ادامه داد: وزرای جهاد کشاورزی، دادگستری و مسئولان ثبت اسناد و املاک به منظور تقویت کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها باید طی اقدامی مشترک در قالب تقدیم لایحه به مجلس در خصوص تعیین تکلیف اسناد مالکیت اراضی کشاورزی اقدام اساسی و ماندگاری را انجام دهند زیرا پس از گذشت 54 سال از قانون اصلاحات اراضی و وجود اشکالات اساسی در اسناد صادره و قولنامه‌های موجود، اختلافات بین اراضی اوقافی، اراضی ملی و اراضی مردم سبب عدم توسعه سرمایگذاری ملی و ایجاد طرح های اشتغال‌زا مرتبط باکشاورزی شده است.

ابراهیمی یادآور شد: در شهرستان شازند تعدادی از روستاها درگیر اختلافات اراضی وقفی توسط اربابان و مالکینی هستند که اصولا مالکیت آنها قبل از وقف اراضی نیاز به اصلاح دارد.

حفظ منزلت فرهنگیان با ارتقا معیشت/ لزوم جبران خسارت های محیط زیستی صنایع در شازند

وی با بیان اینکه دولت و مجلس می بایست نسبت به ارتقا معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته توجه جدی داشته باشند زیرا بدون توجه به آنها حفظ منزلت این قشر امکان پذیر نیست، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: ضمن تعیین و تکلیف حق‌التدریسان و کادر آموزشی باید توجه جدی به بهبود وضعیت اماکن آموزشی و مجتمع‌های شبانه روزی روستاها شود.

وی در ادامه خطاب به وزیر نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات باید شرایطی ایجاد شود تا صنایع بزرگی چون پالایشگاه امام خمینی شازند، مجتمع پتروشیمی شازند و نیروگاه حرارتی شازند از نیروهای بومی استفاده نمایند تا ضمن کاهش خطرات تردد، فضای اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود. همچنین مایحتاج اولیه باید از سطح شهرستان و منطقه خریداری شود تا در رونق اقتصادی موثر باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان با وجود خطر آتش‌سوزی و سابقه این چنین حوادث هر چه سریعتر باید بیمارستان سوانح و سشوختگی در کنار این صنایع خطراک احداث کند، همچنین با توجه به مصرف شدید صنایع مذکور از آب‌های شیرین زیرزمینی و غیرقابل احیا پیش از بروز فاجعه زیست محیطی چاره‌ای اندیشیده شود.

ابراهیمی از وزیر بهداشت و درمان، درخواست کرد: مسئولان مربوطه باید نسبت به احداث بیمارستان مناسب در شهرستان شازند اقدام نمایند، زیرا این شهرستان از وجود بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان محروم بوده و تمامی خدمات درمانی را از بیمارستان تامین اجتماعی دریافت می‌کند.

وی از وزیر راه و شهرسازی نیز درخواست کرد: با وجود 6 شهر و 200 روستا اقدامات وزارتخانه در سطح شهرستان ضعیف بوده و راه‌های بین شازند- ازنا و شازند- خمین نیمه کاره رها شده و تاکنون سبب تلفات فراوانی شده است، بنابراین نسبت به تجهیز این راه‌ها باید اقدام شود. مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز به معنای واقعی باید حافظ منابع خاکی، آبی و طبیعی منطقه باشند زیرا در سال‌های گذشته شاهد کوتاهی در این زمینه بوده‌ایم،  همه می دانند خسارت های محیط زیستی صنایع جبران نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان، گفت: رئیس بنیاد مستضعفان با توجه به مذاکرات انجام شده در راه اندازی کارخانه بهنوش و کارخانه قند شازند باید نسبت به واگذاری این کارخانه‌ها به شهرستان اقدام جدی را فراهم آورند

نظر شما