شناسهٔ خبر: 134456 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آقای روحانی! با آمدنتان به خوزستان جز یاس و ناامیدی چیزی عاید مردم نشد

ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تبدیل شدن جلگه خوزستان به کانون ریزگردها گفت: خوزستان وارد جنگ خشم طبیعت شده که ناشی از بی تدبیری برخی مسئولان است.

به گزارش«نماینده»، قاسم ساعدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم گفت: مردم سربلند و عزیز خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند، مردم این استان در سال های دفاع مقدس با تمام توان خود از کشور دفاع کردند اما بعد از جنگ هیچ دولتی نتوانست مرهمی بر دل دردهای خوزستان نهد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم خوزستان ۸ سال زیر حمله دشمنان مسلح کمر خم نکردند و با سلاح ایمان به جنگ دشمن رفتند.

ساعدی افزود: امروز خوزستان وارد جنگ خشم طبیعت شده، خشم طبیعتی که ناشی از بی تدبیری برخی مسئولان است که باعث شده طبیعت این استان با مشکل روبه رو شود و جلگه سرسبز خوزستان به کانون ریزگردهای نفس گیر تبدیل شود.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور؛ در سفر اخیر خود به استان خوزستان گفتید هیچ کس نمی تواند با طبیعت بجنگد اما آیا خشکاندن تالاب ها و رودخانه ها جنگ با طبیعت محسوب نمی شود؟ آیا انتقال آب از سرشاخه های کارون و کرخه جنگ نیست؟

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای رئیس جمهور؛ در سفر اخیر خود به خوزستان اشاره کردید ریزگردها غضب الهی است، چرا همه چیز را به خدا نسبت می دهید، از ظلم و بی تدبیری انسان بر انسان حرفی نمی زنید، شما چرا این حرف را می زنید شما یک شخصیت مذهبی هستید، این چه نوع همدردی است.

ساعدی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: آیا می دانید با آمدنتان به استان خوزستان چیزی جز یاس و ناامیدی نصیب مردم نشد، شما یک معذرت خواهی به مردم این استان بدهکارید، آقای رئیس جمهور دلیل سکوت شما در برابر مشکلات خوزستان چیست؟ چرا کسی پاسخگوی مشکلات نیست؟

وی ادامه داد: من از طرف مردم دشت آزادگان و هویزه از پایتخت علم و ادب استان خوزستان که به فرموده مقام معظم رهبری که دروازه ورود تشیع به کشور است، حرف می زنم. استان خوزستان دیار شهیدی بزرگ مانند شهید محمدرضا سبحانی است و مشهدگاه شهیدان چمران و علم الهدی است.

ساعدی با اشاره به رشادت های سردار شریفی و سردار هاشمی در استان خوزستان افزود: استان خوزستان اقیانوس نفت و گاز است و میادین انرژی بزرگی در این منطقه وجود دارد اما بی عدالتی ها باعث شده نرخ بیکاری در این استان به ۳۸ درصد برسد.

وی گفت: متاسفانه طبیعت استان خوزستان قلع و قمع شده، جاده ها به قتلگاه تبدیل شده و تالاب هورالعظیم خشکیده شده است، آیا می دانید هنوز کوچه پس کوچه های هویزه و بستان بوی باروت می دهد، آیا سزاوار است این مرزنشینان وفادار با محرومیت روبه رو باشند. مردم دشت آزادگان و هویزه دین خود را به کشور ادا کردند.

ساعدی خطاب به وزیر نفت افزود: آقای زنگنه شما قبول کردید که بی توجهی به تالاب هورالعظیم در ۱۵ سال گذشته توسط وزارت نفت صورت گرفته، پس چرا نسبت به اصلاح تخریب ها اقدامی انجام نمی شود؟ چرا سکوت می کنید، چرا طرح آمایش سرزمین که از وظایف وزارت نفت است اجرایی نمی شود، چرا این وزارتخانه باعث ایجاد مشکل برای زمین های کشاورزی و تالاب هورالعظیم شده اید؟    

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی به جوانان تحصیلکرده استان خوزستان افزود: وزارت نیرو باعث شده ۹۰ درصد معیشت مردم منطقه با بی توجهی به کشاورزان و دامداران و تالاب هورالعظیم با مشکل رو به رو شود چرا آب رودخانه های کرخه و کرخه نور به فاضلاب تبدیل شده، چرا به حق آبه ها توجه نمی شود؟ آیا این موضوعات وجدان هر انسانی را آزار نمی دهد؟

نظر شما