شناسهٔ خبر: 134440 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سود سهام عدالت در یک ماه معادل خرید ۲ نان سنگک است

محمدرضا پورابراهیمی/* نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به سود سهام عدالت، گفت:سود سهام عدالت در هر ماه ۳۰۰۰ تومان معادل خرید ۲ نان سنگک است.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۲ اسفند) در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس با اشاره به سهام عدالت، اظهار داشت: ۱۰ سال از موضوع سهام عدالت می‌گذرد و مردم فقط یک برگه سهام عدالت در اختیار دارند که هیچ خاصیتی بر این برگه سهام عدالت وارد نیست.

وی با بیان اینکه ۳ حق برای دارنده سهام متصور است، گفت: اولین حقی که دارنده سهام عدالت دارد این است که درباره تعیین مدیریتی که مرتبط با آن سهام است اقدام کنند بر اساس قانون تجارت تعیین مدیر برای سهام عدالت اولین حق دارندگان سهام عدالت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه در کشور یک مجموعه مافیای اقتصادی شکل گرفته، افزود: هیچ ارتباطی بین هیئت رئیسه شرکت‌های سهام عدالت و مردم  وجود ندارد و دارندگان سهام عدالت اصلا خبر ندارند که این مدیران از کجا آمده‌اند لذا این مدیران دارند این شرکتهای بزرگ را اداره می‌کند.

پور ابراهیمی با اشاره به حق مالکیت سهام عدالت، گفت: حق مالکیت یعنی اینکه شخصی که دارنده برگه سهام عدالت است بتواند مالکیت خود را اعمال کند، درباره سهام عدالت متاسفانه این موضوع عملیاتی نشده است.

وی درباره سود سهام عدالت تصریح کرد: دولت اعلام کرده سود سهام عدالت را به مردم پرداخت می‌کند اما در حوزه اجرا برای پرداخت سود در سال آینده عملکرد شرکتها مبنا است.

نماینده مردم کرمان در مجلس درباره میزان سودی که قرار است به دارندگان سهام عدالت پرداخت شود حداکثر ۳۶۰۰ میلیارد تومان است، گفت: نصف این ۳۶۰۰ میلیارد تومان متعلق به دولت است و نصف دیگر متعلق به مردم است.

پور ابراهیمی گفت: اگر بخواهیم سهم هر شخص از ۱۸۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت را حساب کنیم با توجه به اینکه ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت دارند به هر شخص در سال  رقمی معادل ۳۶ هزار تومان که به عبارتی در هر ما ۳۰۰۰ تومان یعنی معادل خرید ۲ نان سنگک می‌رسد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه درخواست ما از رئیس جمهور توقف این اقدام است، ادامه داد: از هیئت رئیسه مجلس درخواست دارم درباره موضوع سهام عدالت جلسه فوری برگزار شود تا در مورد سهام عدالت تصمیم‌گیری شود.

نظر شما