شناسهٔ خبر: 134389 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شایعه حمایت فدراسیون فوتبال برای قهرمانی یک تیم را رد می‌کنم

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شایعه حمایت فدراسیون فوتبال برای قهرمانی یک تیم را به شدت رد می‌کنم.

به گزارش «نماینده» مهدی تاج صبح امروز در جشن هجدهمین سالگرد تأسیس مدرسه فوتبال دکتر دبیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در آسیا آمار تیم‌های ایران از لحاظ تماشاگر بالا است که علت آن حضور استقلال و پرسپولیس است و از حیث هوادار اول آسیا هستیم و سال گذشته نیز تیم تراکتورسازی ما را در آسیا در صدر قرار داده بود و اگر هواداران تیم تراکتورسازی نبودند، در آسیا به شدت سقوط می‌کردیم و این روی امتیازات ما در تعداد سهمیه آسیا تأثیر داشت.

وی اضافه کرد: از باب ملی ارزیابی فدراسیون فوتبال، حضور تیم‌های پرطرفدار در باشگاه‌های آسیا است و این توجه فقط در بازی‌های آسیایی بوده و همین استقلال خوزستان وضعیت مالی خوبی ندارد و در بازی آخرشان فدراسیون هزینه سفر این تیم به باشگاه‌های آسیا را تأمین کرد، اما در مورد تیم‌های پرطرفدار مانند تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال تهران وضعیت فرق می‌کند و مسؤولان وارد میدان شده و به این تیم‌ها کمک می‌کنند و مشکلات این تیم را به هر صورت رفع می‌شود.

تاج اضافه کرد: با توجه به امتیازات ما در باشگاه‌های آسیا، ۳ سهمیه داشتیم که یک سهمیه به دلیل اینکه عراق از شرایط میزبانی برخوردار نبود، به سهمیه ایران افزوده شد و امیدوارم امسال نتایج تیم‌های ایرانی به شکلی باشد که بتوانیم سهمیه کامل باشگاه‌های آسیا را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال متذکر شد: تبریز در فوتبال و فوتسال کشور از قطب‌های ایران به شمار می‌رود و داشتن سه تیم در لیگ برتر فوتبال کشور و نایب قهرمانی دبیری تبریز و سومی مس سونگون در لیگ برتر فوتسال مؤید این ادعا است.

وی بیان کرد: امیدوارم شاهد سرمایه‌گذاری مناسب در فوتبال ساحلی در تبریز باشیم که با توجه به هزینه‌های کم فوتبال ساحلی، دستاورهای بزرگی کسب شده و و در همین مسابقات آسیایی با پیروزی بر ژاپن به فینال رسیدیم و به جام جهانی راه یافتیم که امیدوارم برابر امارات به برتری دست یابیم و قهرمان آسیا شویم و در بین قاره‌ای دوم آسیا شدیم و در این رشته در فروردین سال آینده میزبان باشگاه‌های جهان ‌در شهر یزد خواهیم بود.

تاج افزود: امروز به دلیل کارهای دبیری به وجد آمدم و به ایشان گفتم اگر برج ایفل را داشتید بازهم در مقابل این همه دوست داشتن مردم تبریز و ارادت به وی ارزشی نداشت و من علاقه مردم تبریز به وی را تبریک می‌گویم و همچنین از آقای ششگلانی و نظمی هم تشکر می‌کنم که تلاش کردند فضای مناسبی برای فوتبال کشور در این شهر فراهم کنند.

وی تأکید کرد: افتخارم این بوده که خیلی از دوستانم آذربایجانی بودند و در جبهه شاگرد شهید باکری بوده و این را افتخاری برای خود می‌دانم و دوستی من با آقای پورمهدی معاون استاندار به زمان اول جنگ بازمی‌گردد و با آقایان ششگلانی، بیگی و نظمی دوستی بیش از ۳۰ ساله دارم و بسیاری از دوستان صمیمی من از تبریز هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای ما فرقی ندارد که چه تیمی در لیگ برتر فوتبال ایران قهرمان شود و شایعه حمایت فدراسیون برای قهرمانی یک تیم را رد می‌کنم و امیدوارم سال آینده تیم دبیری تبریز و همین امسال تیم تراکتورسازی با موفقیت در بازی‌های خود بتوانند سهمیه باشگاه‌های آسیا را کسب کنند.

نظر شما