شناسهٔ خبر: 134370 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

کمک به خانواده شهدای حادثه پلاسکو بعد از انحصار وراثت

چمران متاسفانه به دلیل انجام برخی مراحل اداری از جمله انحصار وراثت هنوز امتیازهای در نظر گرفته شده برای خانواده شهدای آتش نشان به آنها تعلق نگرفته اما باید به این موضوع اشاره شود که اعتبارات مورد نیاز برای این کار از سوی شورای شهر تهران به تصویب رسیده است.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران در نشستی که به منظور تشریح عملکرد یک ساله شورای شهر برگزار شد گفت:  در سال ٩٥ در شورای شهر تهران ۵۳۸ مصوبه را در دستور کار داشتیم.

وی افزود: از این تعداد ۵۷ مورد لایحه هایی بوده است که شهرداری تهران به شورای شهر ارسال کرده است.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح ها و مصوبات متعدد شهرداری در حوزه باغات اظهار کرد: ۱۷۸ مصوبه در رابطه با باغات تهران داشتیم و این به علت اهمیت بالای حفظ درختان در پایتخت است.  

چمران در خصوص مباحث مطرح شده در رابطه با املاک نجومی تصریح کرد: موضوع اکنون در دادستانی مورد پیگیری قراردارد و دادستانی رسما اعلام کرد که مباحث مطرح شده پیرامون اعضای شورای شهر به هیچ وجه صحت ندارد.

وی ادامه داد: هنوز پیگیری ها در رابطه با ۲۷ هزار ملکی که در گزارش اولیه اعلام شده است که به تعاونی های شهرداری واگذار شده است ادامه دارد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر بی ارتباط بودن ٤٠ تن از افرادی که اسامی آنها در لیت املاک نجومی مطرح شده است اذعان کرد: مشخص شد که ٤٠ تن از افرادی که اسامی آنها در لیست اولیه اعلام شده است به هیچ وجه ارتباطی با پرونده نداشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برخی از مهمترین مصوبات شورای چهارم شهر تهران اظهار کرد: مصوبه ای مرتبط با ساماندهی اسناد، املاک و مستقلات شهرداری و یا موسسات تابعه در دستور کار شورای چهارم شهر تهران قرار گرفت و با این اتفاق اکنون شاهد هستیم که تمام املاک در سازمان اسناد وا ملاک شهرداری ساماندهی شده اند.

وی افزود: الزام شهرداری به ساماندهی و تفکیک ماموریت های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... در شهرداری تهران سبب شد موازی کاری ها میان سازمان فرهنگی وهنری شهرداری و همچنین معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری از میان رود.
چمران در رابطه با اقدامات صورت گرفته به منظور تامین منابع پایدار سازمان آتش نشانی اظهار کرد: ۳۱ مرداد ماه سال ۹۵ مصوبه ای در رابطه با تامین منابع پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران داشتیم و مقرر شد در این رابطه راهکارهایی برای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین مصوبه دیگری به منظور اعطای تسهیلات به جانباختگان ونیروهای آتش نشان که در حین عملیات دچار مصدومیت می شوند به تصویب شورای شهر تهران رسید.

وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده پیرامون این موضوع که فعالیت اعضای شورای شهر تهران سیاسی است، گفت: بدون شک نمی توان منکر این موضوع شد که مردان سیاسی بر صندلی های سبز شورای شهر تهران تکیه زده اند اما تمام تلاش ما این است که این سیاسی بودن در تصمیم گیری های آنها بی تاثیر باشد.

چمران در خصوص اجرای طرح تفصیلی شهر تهران خاطر نشان کرد: از سال ۹۲ شاهد اجرایی شدن طرح تفصیلی تهران هستیم اما باید به این موضوع شود که بسیاری از پروانه های ساختمانی درسال های قبل از ۹۲ و پیش از اجرایی شدن طرح تفصیلی صادر شده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در هر جایی که تخلفی مشاهده شود به شدت با آن برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم ساختمان ها خلاف ضوابط در شهر ساخته شوند.

وی در واکنش به چرایی تغییر نوع تذکرات برخی از اعضای شورای شهر تهران در آستانه انتخابات شوراها تصریح کرد: در قانون موضوعی تحت عنوان تذکر شفاهی مطرح نشده است و تنها در حوزه چهارم شورای شهر تهران برخی اعضای ارائه تذکرات شفاهی را باب کرده اند.
چمران  گفت: طبق قانون تمام تذکرات باید به صورت  کتبی به رئیس شورای شهر ارائه شده و پس از آن برای بررسی بیشتر به شهرداری ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت کمیته های تشکیل شده در پارلمان پایتخت به منظور مشخص شدن زوایای حادثه پلاسکو اظهار کرد: در شورای شهر تهران یک کمیته فنی و یک کمیته حقوقی برای شفاف شدن زوایای حادثه پلاسکو تشکیل شد و نتایج بررسی های این کمیته ها هنوز مشخص نشده است.

وی ا دامه داد: دادستانی، ‌مسئولان دولت و همچنین وزارت راه وشهرسازی نیز که بررسی هایی را در رابطه با حادثه پلاسکو داشته اند هنوز نتایج ا قدامات خود را اعلام نکرده اند.

چمران در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه اقداماتی برای خانواده های شهدای آتش نشان ا نجام شده است بیان کرد: متاسفانه به دلیل انجام برخی مراحل اداری از جمله انحصار وراثت هنوز امتیازهای در نظر گرفته شده برای خانواده شهدای آتش نشان به آنها تعلق نگرفته اما باید به این موضوع اشاره شود که اعتبارات مورد نیاز برای این کار از سوی شورای شهر تهران به تصویب رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت حال حاضر کسبه ساختمان پلاسکو تصریح کرد: خوشبختانه تعدادی از این کسبه اکنون در پاساژ نور مستقر شده اند و در رابطه با سایرین نیز مقرر شده که مباحث از سوی وزارت رفاه مورد بررسی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اجرایی نشدن سیاست های لایحه مدیریت یکپارچه شهری ا ذعان کرد: از سال ۷۸ اقداماتی برای اجرایی شدن سیاست های لایحه مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل برخی کاستی ها هنوز شاهد اجرایی شدن این لایحه نیستیم.
چمران ادامه داد: مقرر شده بود دولت با همکاری شورای عالی استانها طرحی را به دولت ارسال کند اما در نهایت این طرح از سوی شورای عالی استانها تهیه و به دولت برده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بدون شک لایحه مدیریت یکپارچه شهری در دولت فعلی به تصویب نمی رسد، گفت: با توجه به رو به اتمام بودن فعالیت دولت فعلی لایحه مدیریت یکپارچه شهری در دولت آینده پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص حاشیه های مطرح شده پیرامون برخی قراردادهای منعقد شده در شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از اعضای شورای شهر تهران مسائلی را در رابطه با برخی قراردادهای منعقد شده در سازمان زیباسازی مطرح کرد اما وی تاکنون درخواست خود مبنی بر سوال از شهردار تهران را به هیئت رئیسه شورا ارائه نکرده است.

چمران تاکید کرد: هر نامه ای که به هیئت رئیسه شورای شهر تهران ارائه شود جهت بهره برداری به کمیسیون های شورا ارسال و پس از آن تمام افراد شورا در رابطه با موضوع اطلاع پیدا می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با فاش شدن برخی از نامه های محرمانه سازمان بازرسی از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر قرار به فاش شدن موضوعات باشد مسئولان سازمان بازرسی خود قادر به این کار هستند و اعضای شورا باید بدانند بسیاری از مواردی که از سوی سازمان بازرسی به شورای شهر ارسال می شود برای مطرح شدن در شهرداری و پیگیری نهایی از سوی شورای شهر است.

وی تاکید کرد: بسیاری از مسائل که از سوی سازمان بازرسی مورد طرح قرار می گیرد در حد یک پیگیری ساده بوده و حتما این طور نیست که آن موضوع به طور قطع صحت داشته باشد.

چمران با ارائه آماری از میزان بافت فرسوده پایتخت بیان کرد: در حال حاضر دوهزار هکتار از بافت تهران را بافت فرسوده تشکیل داده و ۱۲ هزار هکتار از ساختمان های تجاری و اداری شهر نیز دارای ناایمنی و فرسودگی شناخته شده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش فعالیت دستفروشان در شهر تهران در آستانه عید نوروز بیان کرد: به دلیل رکود اقتصادی دستفروشی ها درشهرهای بزرگ افزایش یافته واگر قرار به جلوگیری از فعالیت این افراد باشد نیاز به فعالیت گسترده نیروی انتظامی است.
وی تاکید کرد: برای ساماندهی هر چه بیشتر دستفروشان بهتر است روزبازارهایی در شهر تهران راه اندازی شده و افزایش این روزبازارها می تواند بهترین راهکار باشد.

چمران در خصوص اعتراضات برخی از شهروندان تهرانی در رابطه با ترافیک اطراف بوستان گفتگو زمان برگزاری نمایشگاه های شهرداری تهران بیان کرد: این موضوع به شهرداری تهران اعلام شده و طی درخواستی تاکید کرده ایم که باید ترافیک اطراف بوستان گفتگو زمان برپایی نمایشگاه ها مدیریت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به برخی حاشیه های نامگذاری معابر شهر تهران گفت: خانواده شهدا و بنیاد شهید اصرار فراوانی به نامگذاری کوچه ها و خیابان ها به نام شهدا دارند و تاکید شده اگر کوچه ای که خانواده شهیدی در آن زندگی می کنند دارای اسامی مقدس و یا نام شهدا نباشد نام کوچه به نام شهید تغییر پیدا کند.

وی دررابطه با لغو تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران اظهار کرد: هر موضوعی که در مجلس مطرح می شود موافق و مخالفانی داشته و نمایندگان مردم در مجلس به این نتیجه رسیده اند که نیازی به تحقیق و تفحص از شهرداری نیست.

نظر شما