شناسهٔ خبر: 134364 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شرایط تربیتی و آموزشی نیروهای پلیس تغییر می کند

یاوری معاون تربیت و آموزش ناجا، گفت: آموزش و تربیت باید به عنوان رکن اساسی در همه تصمیم گیری ها و برنامه ها در نظر گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، سردار امیر حسین یاوری با اشاره به فعالیت و راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش ناجا اظهار کرد: خوشبختانه اجرای دستورالعمل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش با حضور بنده در کسوت معاون تربیت و آموزش ناجا همزمان بوده است.

وی افزود: لازم می دانم از همه کسانی که در تدوین و ابلاغ دستورالعمل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش ناجا نقش داشته اند به ویژه سردار رفیعی نیا معاون سابق تربیت و آموزش ناجا تشکر و قدردانی کنم.

معاون تربیت و آموزش ناجا ادامه داد: واقعیت امر این است که تربیت و آموزش در نیروی انتظامی انتظارات سلسله مراتب فرماندهی به ویژه فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) را برآورده نمی کرده اگر چه تلاش های مستمری در حوزه های مختلف انجام می شد، اما این تلاش ها بهره وری لازم را ایجاد نمی کرد.

وی اضافه کرد: به رغم تلاش های صورت گرفته در حوزه «آموزش»، اقدامات، «اثر گذاری» لازم را نداشت و هماهنگی ها به نحو مطلوبی صورت نمی گرفت و برنامه ها نیز پاسخگوی نیاز واقعی سازمان نبود، در کنار این چالش ها به نظر می رسید فرماندهان، مدیران و روسا به دلیل اشتغال فراوان تربیت و آموزش را در اولویت های بعدی قرار داده اند و لذا امر آموزش در غربت و ازلت به سر می برد.

سردار یاوری خاطر نشان کرد: برای گریز از این شرایط نامساعد، تدوین و صدور دستورالعمل جهادی تربیت و آموزش ناجا می توانست بخشی از مشکلات را برطرف کند اما شرط واجب برای موقعیت این دستورالعمل اقدامی فراتر از اقدام های معمول و اداری بود، بنابراین در عنوان دستورالعمل قید «جهادی» گنجانده شد تا همه دست اندرکاران بدانند که ضرورت دارد اقدامی جهادگونه به مرحله اجرا در آید.

وی ادامه داد: قرائن و شواهد اولیه حاکی از این بود که دستورالعمل اثرات مثبت خود را به مرور بر جای می گذارد، خونی تازه در رگ های تربیت و آموزش ناجا به جریان افتاد.

سردار یاوری عنوان کرد: تجزیه و تحلیل آمارها نشان می دهد که اتفاق های خوبی در امر تربیت و آموزش کارکنان رخ داده است و ضمن ایجاد «همگرایی» در نظام تربیت و آموزش، نتایج آن در کاهش خسارات جانی و مالی ناجا، کاهش برخی جرایم و افزایش کشفیات و... متبلور شده است.

وی یاد آور شد: نکته مهم و قابل ذکر این است که دستورالعمل قرارگاه جهادی تمرکز و ارتقای تربیت و آموزش کارکنان ناجا؛ گام محکم و اول ناجا در بهبود شرایط تربیتی و آموزشی آن است و این اقدام جهادی باید استمرار داشته باشد.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد:آموزش و تربیت باید به عنوان رکن اساسی در همه تصمیم گیری ها و برنامه ها جای خود را حفظ کند، همه باید باور داشته باشند که سکوی هر موفقیتی تربیت و آموزش است و زمینه ساز هر شکست و ناکامی، بی توجهی به موقعیت حساس و ممتاز آموزش می باشد، پس باید کمر همت بست، پرتوان و پرانرژی به تلاش ها ادامه داد و خستگی را برای همیشه خانه نشین کرد.

وی گفت: در پایان ذکر این نکته را ضروری می دانم که بعد از یک دوره تلاش مستمر و همگانی کارکنان، به مصداق آیه شریفه «من لم یشکر المخلوق و لم یشکر الخالق» مقرر است مراسم جشنواره برترین های قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش ناجا با محوریت تقدیر از زحمت کشان این عرصه برگزار شود، امید است با برگزاری این مراسم انگیزه و اشتیاق فرماندهان، مدیران، روسا و همه کارکنان ناجا برای ادامه این روند و تحقق سایر اهداف دستورالعمل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش افزایش یافته و روز به روز بر توفیقات مجموعه ناجا افزوده شود.

نظر شما