شناسهٔ خبر: 134353 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مسئولیت ستاد «روحانی» را قبول نمی‌کنیم/ ریزش آراء روحانی در اقوام ایرانی

محمدرضایی محمدرضایی با بیان اینکه مسئولیت ستاد «روحانی» در کردستان را قبول نمی‌کنیم گفت: اُفت محبوبیت و ریزش آرای روحانی در بین اقوام مختلف حتمی است.

به گزارش «نماینده» محمد محمدرضایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو مجمع نمایندگان ادوار  با بیان اینکه اُفت محبوبیت و ریزش آرای آقای روحانی در بین اقوام مختلف به ویژه آذری‌ها، کردها، لرها، بلوچ، اعراب، خراسانی، مازنی و گیلکی حتمی است، گفت: دولت در این ماه‌ها با ترتیب دادن سفرهای استانی سعی در جبران دارد، اما باید بداند تکرار وعده‌های زمین مانده نوعی توهین به شعور مردم تلقی و با واکنش قهرآمیز مواجه خواهد شد.

محمدرضایی با بیان اینکه برخی افراد که در نشست ۱۲ خرداد ۹۲ آقای روحانی با فعالان و نمایندگان اقوام و اقلیت‌ها برای مذاکره  و جلب حمایت حضور داشتند، در سال ۹۶ از آقای روحانی حمایت نخواهند کرد، اظهار داشت: در آن نشست شخصیت‌های حامی حقوق اقوام مانند رئوف قادری، عبدالله سهرابی، اقبال محمدی، آئین‌پرست، دولتی از طرف مجمع نمایندگان ادوار و از طرف آقای روحانی هم یونسی، علوی و حسین فریدون شرکت داشتند، اما  تا این لحظه هیچ کدام از حاضرین در آن نشست برای حمایت از دکتر روحانی در سال آینده اعلام آمادگی نکرده‌اند.

وی افزود: دست‌اندرکاران ستاد انتخابات آقای روحانی در حال رایزنی برای جذب مجدد آنان به هر قیمتی هستند، اما بعید می‌دانم خلاف اراده موکلین سابق‌شان عمل کنند و خود نیز  بارها منتقد رفتار دولت روحانی شده‌اند.

رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی حامی روحانی در سال ۹۲ با بیان اینکه اعتبارات استان کردستان در مقایسه با استان‌های برخوردارتری چون کرمان و سمنان افزایش نداشته، اظهار داشت: به اعتراف خود دولتمردان بسیاری از شاخص‌های اعتباری کردستان نرخ پایین‌تری از میانگین کشوری داشته است. نرخ بالا و بی‌سابقه مشارکت مردم در استان‌های مرزی و اقوام‌نشین حول همان تعهدات روحانی به اقوام بود. مردم کردستان به عهد خود وفا کردند و رای دادند، اما دولت به آن عمل نکرد.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار خاطرنشان کرد: اخیراً دولت با تدوین منشوری تحت عنوان «حقوق شهروندی» در آستانه انتخابات قصد فریب افکارعمومی را داشت، در حالی که همه می‌دانیم مندرجات این منشور تکرار و یا تلفیقی از قوانین جاری کشور است.

نظر شما