شناسهٔ خبر: 134348 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هنوز درباره چگونگی برگزاری تمام‌ الکترونیک انتخابات شوراها تصمیم‌گیری نشده است

انتخابات الکترونیکی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیشنهادات وزارت کشور برای برگزاری «تمام الکترونیک» انتخابات شوراها را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» محمد محمودی‌شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  با اعلام اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۱۰ هزار شعبه به صورت «تمام‌الکترونیک» برگزار می‌شود، گفت: هنوز مشخص نیست که در چه حوزه‌هایی می‌توانیم انتخابات شوراهای شهر و روستا را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور پیشنهاداتی مبنی بر ساز و کار برگزاری «تمام‌الکترونیک» انتخابات شوراها به هیئت مرکزی نظارت ارائه کرده است، افزود: وزارت کشور ۳ پیشنهاد را برای برگزاری تمام‌الکترونیک انتخابات شوراها مطرح کرده که شامل این است که یا در کلان‌شهرهای تهران و مشهد، مراکز استانها، شهرهای با ۷ یا ۹ عضو و یا شهرهای ۵ عضوی برگزار شود.

+خبر مرتبط: پارلمان شهری چیست و از آن چه می‌دانید؟

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، تصریح کرد: هنوز درباره چگونگی برگزاری تمام‌الکترونیک انتخابات شوراها در ۱۰ هزار شعبه تصمیم‌گیری نشده که امروز در جلسه‌ای سه‌جانبه با نمایندگانی از وزارت کشور، هیئت‌ مرکزی نظارت و شورای نگهبان این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش تسنیم، شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال آینده موافقت کرد.

همچنین وزارت کشور بنا به تقارن ایام خردادماه با ماه مبارک رمضان به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا زودتر از موعد مقرر برگزار شود که شورای نگهبان با این پیشنهاد نیز موافقت کرد.

نظر شما