شناسهٔ خبر: 134338 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نباید معامله‌ای امضا شود که اقتصاد کشور را به بیگانگان وابسته کند

رحیم پور ازغدی43 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید معامله‌ای امضا شود که اقتصاد کشور را به بیگانگان وابسته کند، گفت: همه مردم باید بتوانند در کنار فعالیت اقتصادی زمان لازم برای فعالیت‌های اجتماعی و معنوی داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، حسن رحیم‌پور ازغدی در سلسله همایش‌های مشهدالرضا(ع) در دانشگاه امام رضا(ع) اظهار داشت: در مختصات شهری به دو بُعد باید توجه کنیم، معمولاً افراد گمان می‌کنند مکتب‌سازی مختص حوزه‌های تربیتی و اسلامی است در حالی که جناح‌بندی در حوزه‌های مختلف شهرسازی نیز وجود دارد و در معماری و شهرسازی صحبت از چوب و سنگ نیست بلکه با اخلاق و روح بشر سر و کار دارد و با مبانی معرفت شناختی نیز در ارتباط است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید حلقه‌های اندیشه با مشارکت حوزه و دانشگاه تشکیل شود و معماری و مکاتب آن را مطالعه کنند چراکه مکاتب اقتصادی و حقوقی گوناگون با هر نوع شهرسازی سازگار نیست و باید نسبت مناسبی با اخلاق و حقوق اسلامی داشته باشد همچنین شهر اسلامی شهری است که انسان‌هایش در شبکه اخلاقی و انسانی هستند و مسئله رنگ، زاویه و طرح معماری در ردیف دوم قرار دارد یعنی اول باید حقوق انسانی و اخلاقی مورد توجه قرار بگیرد.

وی در رابطه با ویژگی‌های شهر اسلامی خاطرنشان کرد: شهر اسلامی شهری است که همه مردم به حقوق شهروندی در حوزه‌های مختلف برسند و بعد از آن به فکر معماری و سبک آن باشند. مساجد باید شکوه معنوی داشته باشند و باید بفهمیم شهر اسلامی به روح است و باید توحید و عدالت در آن اجرایی شود.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: شهری که خانه‌های میلیاردی در آن ساخته می‌شود ولی جوانان آن پول اتاق کوچک برای شروع زندگی ندارند شهر اسلامی نیست البته ظاهر شهر نیز مهم است و نباید مخالف شعائر اسلامی باشد اما نباید به ظاهر اکتفا کرد؛ شهر اسلامی شهر بسته‌ای نیست بلکه شهری باز است که با اخلاق و قانون کنترل می‌شود.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: تامین شرایط و امکانات کار باید برای کسانی که دنبال شغل هستند ایجاد شود و ثروت نباید تمرکز پیدا کند و دولت نیز نباید به کارفرمای بزرگ تبدیل شود؛ همچنین همه مردم باید بتوانند در کنار فعالیت اقتصادی زمان لازم برای فعالیت‌های اجتماعی و معنوی داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ معامله‌ای نباید امضا شود که اقتصاد کشور را به بیگانگان وابسته کند همچنین در شهر بودن یعنی در شبکه خاصی از زندگی قرار گرفتن و باید روابط اصلاح شود چراکه در حال حاضر شاهد فروپاشی خانواده هستیم و این به دلیل تغییر سبک زندگی است.

نظر شما